Kuasa Vanish Stain Remover

sejak aku masuk asrama dari tingkatan 1 hingga tingkatan 5, kemudian asrama di kolej matrikulasi, hinggalah kepada asrama di usm ni sampai sekarang, ada satu rekod yang sedang aku pertahankan. sejak aku masuk asrama dari tahun 2003 hingga sekarang, aku tak pernah lagi basuh baju pakai mesin basuh.

betul. semuanya aku basuh pakai tangan, walaupun ada mesin yg pakai duit syiling/kertas RM1 tu. kecuali masa plkn, sbb perkhidmatan dobi ada disediakan. tapi tu pun untuk baju rasmi plkn je (loreng, baju PT, dsb.)

selebihnya, aku basuh pakai tangan. kenapa? saja... hobi... hehehe...

sabun pun pakai sabun biasa je. masa sekolah dulu, aku suka giler pakai sabun cap kapak. lejen kot sabut ni, mesti ramai antara korang tak tau pasal kewujudan sabun ni.

sabun cap buruh
sabun cap kapak

 Vanish Stain Remover


sekarang dah macam-macam jenis sabun ada untuk basuh baju. makin canggih semua. antaranya Vanish Stain Remover ni. bukan main hebat iklan diorang. kalau nak tau hebat tak hebat iklan diorang macam mana, try klik kalau ternampak iklan Vanish Stain Remover ni. hehe..


p/s : Alhamdulillah.. rezeki cpuv nuffnang...

Comments

  1. Alhamdulillah... Tahniah pha is!! Baik punya promosi :D

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..Tahniah Pha is..

    Downy & Vanish power for you..

    ReplyDelete
  3. Wah tahniah ye bang. Saya dapat cpuv darlie :)

    awksweetgitu.blogspot.com mai la singgah kalau ada masa ;)

    ReplyDelete
  4. Peh, lejen sabun cap kapak ni. Harga pun murah gile. Tahan lama pulak tu. Betul-betul jimat kalau pakai kat asrama. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah.. dulu sebijik berapa sen ntah.. xingat dah..

      Delete
  5. Alhamdulillah!tahniah pha is!haha..dah menabung vanish dan whisper kt sini...

    ReplyDelete
  6. udoh teman menekannya..kebetulan ada kat bawah entry! :D

    ReplyDelete
  7. aww...so swett..basuh pakai tangan..Ni kira perfectionist laa ni. Kalau dapat bini sempoi macam pesen hakak ni, payah kau dik, semuanya aku taram dalam orang gaji tak berkaki tu..hahaha. Nasib baik la, abang ko tak kesah, kalau dio kesah pun, ado akak kesah? Ponek kojo dikk

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha... amboi.. hahaha...
      saya tak de la tahap perfectionist sangat.. basuh pakai hentam je.. x de la nk tonyoh giler2.. kalau dah kahwin nnti, mmg konfom beli sebijik mesin basuh tu.. cuma sementara bujang ni, rasanya macam tak perlu kot lagi mesin tu.. hehehe

      Delete
  8. Alhamdullillah bro...aku kat umah tak pernah tau sabun apa kakak aku beli...apa yang ada aku pakai jer..hehehe..

    Regards.
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. laki kalau macam tu, normal la.. heheh

      Delete
  9. Promosi Vanish yer... Tahniah yer Pha Is dapat cpuv lg :))

    ReplyDelete
  10. Haha lama tak tengok sabun cap kapak tu

    ReplyDelete
  11. sabun cap kapak.. ingat2 lupe.. tahniah dpt cpuv..

    ReplyDelete
  12. salam. tahniahh..

    p/s alamak tak keluar la pulak iklan vanish huhu..darlie pun bole la kan..klik klik hehehhe :)

    ReplyDelete
  13. cantik ayat bro..huhu..apa pun singgit utk mesin basuh tu murah lagi la kalau nk bandingkan dgn sini..2ringgit sekali basuh..kalau x idop dia telan je duit tu..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah la.. saya pun kurang pasti harga mesin tu charge, sbb x pernah guna.. mungkin RM1, mungkin RM2 ..

      Delete
  14. Tahniah2. Tapi berbeza giler dengan saya. Pantang nampak mesin basuh mesti nak guna. Sebab kalau basuh guna tangan bukan main lama lagi, yelah duk asrama, banyak homework nak buat. Haha, alasan semata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. saya boleh la kalau nk basuh pakai tangan sbb kami lelaki seminggu pakai 2-3 helai baju je... kena pandai recyccle.. x de la sekali pakai terus basuh.. so, jimat masa membasuh dah kat situ.. hehehe

      Delete
  15. Entri ini bukan hanya sekadar promosi Vanish Stain Remover tapi promosi diri Pha Is lelaki Melayu terakhir yang rajin cuci kain :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHAHAHAHAHHA... x de niat pun nk promot diri...hehehe

      Delete
  16. Alhamdulillah...murah rezeki...

    ReplyDelete
  17. sis mmg x pernah jumpa sabun cap kapak tu wpun masa zaman x de mesin basuh ...

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah Tahniah.. semoga sentiasa dimurahkan rezeki Pha Is.. aamiin.. :)

    ReplyDelete
  19. tahniah ! btw, sabun cap kapak tu mmg bagus utk basuh lampin baby,..hehe

    ReplyDelete
  20. Replies
    1. amiin.. dan semoga faizal pun macam tu juga..

      Delete
  21. wah wah wah rajin eeaaa pakai tanga jer basuh kain baju ...
    Akak pon kalau baju kotor sgt rendam dulu baru la sental pakai tangan ..
    Kalau baju2 baru pon mmg tak pakai mesin basuh pakai tangan gak ..
    Tahniah Pha Is murah rezeki ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. x de la rajin sangat.. cuma semangat je lebih nk mempertahankan rekod tu.. heheh

      Delete
  22. erk...sabun cap kapak?? ni yg rasa tertanya-tanya berapa umur pha is ni... bukan ni sabun dolu-dolu ke? hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahha.. saya muda lagi, baru 24.. and yup, ini sabun dulu2 kala.. tapi kat kampung saya dulu masih lagi ada jual sabun ni. so, berkesempatan la untuk melihat dan merasa menggunakan sabun ni.. :)

      Delete
  23. Dulu masa tinggal asrama memang takleh cuci guna mesin T_T Cuci je semu mai.. yang peliknya mai kat baju saya je .__.

    ReplyDelete
  24. wah2xxx..blh jadi promoter...hihihihi :DD tahniah bro

    ReplyDelete
  25. Vanish memang berkesan. pakai sikit ngan sabun basuh serbuk biasa, rendaman tak sampai 2 jam dah hilang kesan daki. Basuh dah tak perlu sental sangat leh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi cikgu.. ada pengalaman menggunakan vanish nampaknya.. hehehe

      Delete
  26. Alhamdulillah... murah rezeki pha is... ermmm... baik punyer bodek niee... hik3x...

    ReplyDelete
  27. Fuh entry macam ni lagi nuffnang sayang ketat ketat

    ReplyDelete
  28. dulu masa kecik family akak pakai sabun cap kapak...sabun ni ada lagi ke Pha is..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya masih ada, tapi cuma certain2 kedai je yg masih jual.. kedai india lama2..

      Delete
  29. sabun cap kapak tu, serius x pernah jumpa.. huhu.. congrate.. zizie klik varnish :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. x pernah berada dalam zaman tu la.. heheh

      Delete
  30. Seronok jg tengok iklan vanish tu. :D Ada magik.

    ReplyDelete
  31. Satu hari nanti, kita semua akan dimandikan dgn sabun cap kapak ni...
    Mandilah sebelum anda dimandikan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah.. pernah dengar ada orang guna sabun ni untuk mandi mayat... hehe

      Delete
  32. senaman juga tu kalau basuh pakai tangan ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah.. mmg anggap senaman pun.. heheh

      Delete
  33. tahniah2.. nina xtau pun pasal sabun cap kapak tu.. klik downy

    ReplyDelete
  34. HAHA . Saya pernah tengok sabun daripada sayur tapi bentuknya lebih kurang jeh . Saya pulak dekat rumah memang cuci pakai tangan , tapi dekat asrama pakai mesin sebab nak cepat . HAHA .

    ReplyDelete
  35. Tahniah......;-)
    tau akan kewujudannya tapi xpernah guna, bau mmg kuat giler arrr.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi saya bau dia x de la kuat mana.. biasa je..

      Delete

Post a Comment