Skip to main content

PRK USM 2013 | keputusan

pro-mahasiswa USM, pulihan raya kampus
Wan Mohd Hafsham Wan Deraman

Keputusan Pilihan Raya Kampus USM 2013


Dalam pilihan raya di Universiti Sains Malaysia (USM) pula , kumpulan pro-Aspirasi di kampus itu menang dengan memperolehi 16 kerusi di kampus induk - empat kawasan umum dan 12 pusat pengajian.

Bagi kumpulan pro-M USM pula, mereka hanya memperolehi sembilan kerusi - dua kerusi umum dan tujuh kerusi pusat pengajian.

pertambahan kerusi bukti Pro-M semakin diterima pelajar


Bagaimanapun, kumpulan Pro-M berjaya menambah enam kerusi dalam pilihan raya kampus kali ini berbanding tahun lalu yang hanya mendapat tiga kerusi pusat pengajian sahaja.

Menurut Jurucakap pro-M USM, Wan Mohd Hafsham Wan Deraman, beliau berkata pertambahan kerusi dalam pemilihan kali ini menunjukkan bahawa kumpulan mereka semakin diterima pelajar.

Beliau juga berpendapat pertambahan kerusi mereka itu juga disebabkan pengaruh politik semasa.

"Mungkin pengaruh politik ada. Mungkin sebab dah habis pilihan raya umum dan bahang tu masih terasa menyebabkan kita bertambah jumlah kerusi," katanya

dipetik dari :  
Zulaikha Zulkifli (2013 Oct. 25). Pro-M 'tawan' UKM kali ketiga berturut-turut. Malaysiakini. retrieved from : http://www.malaysiakini.com/news/244874

p/s : saja nak cakap, Wan Mohd Hafsham Wan Deraman tu junior aku.. hehehe..

maa'ssalamah,
ushar blackberry z30 baru.
cara nak syncronise video dari laptop ke smartphone dan tablet

Comments

  1. Replies
    1. apa guna junior masuk paper kalau aku x letak dlm blog.. hehe 8-)

      Delete
  2. tahniah kepada mereka dan moga dapat memikul dan melaksanakan amanah yang telah diberikan.

    ReplyDelete
  3. meriah singguh PRK USM husna tengok..

    mungkin banyak kawan di USM kot..hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. meriah kejap je.. dah habis mengundi, senyam balik.. :)

      Delete
  4. tak tau nak cakap ape..sebab tak cukup umur lagi ..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah masuk U nnti, merasa la bahang ni.. (o)

      Delete
  5. Owh,yke..UKM Gabungan Mahasiswa menang...:D

    ReplyDelete
  6. congrats pada yang menang. moga2 dapat pikul amanah yang diberi tu dengan sebaik mungkin. :)

    #oh. kenapa senior tak bertanding jugak? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. senior dah retired... 8-) bagi peluang kat junior baru plah.. :)

      Delete
  7. Tahniak kpd yang menang.. semoga dpt melaksanakan tanggungjawab dgn sebaiknya..

    ReplyDelete
  8. tahniah kepada yang menang..
    p.s: jika pha is yang masuk bertanding pasti akan menang juga..

    ReplyDelete
  9. Pro M pro aspirasi....wow...dah mcm politik semasa juga yea....suatu masa dahulu....pelajar xdibenarkan berpolitik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. mcm situasi parlimen negara..

      Delete
  10. tahniah la kpada yg menang =) harap dpat pikul tanggungjawab dgn baik..

    ReplyDelete
  11. Oh, ya ke. Teringat pula masa waktu belajar di UPM.

    ReplyDelete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Gaji Ahli Farmasi

Gelaran Adik Beradik Yang Betul

KTMD | Servise Penghantaran Motosikal