Monday, January 2, 2012

equation math dari budak farmasi


Bila dah boring gila vavi tahap melampau, sampai nak jeling nota pon rasa ketat dada, tiba2 tarasa nak contiang2 buat equation math. Saja2. Nak menghilangkan rasa semak di dada.

Dalam aku dok contiang2, tiba2, puh... maka terhasil lah satu equation math yang entah apa2. Equationnya:

1. tulih tahun kelahiran (contoh 1990)
2. kali dengan 49
3. tambah bulan kelahiran
4. tolak 2000
5. kali 2
6. tambah tahun kelahiran lagi sekali (contoh : 1990)
7. tolak bulan kelahiran
8. tambah tahun kelahiran lagi sekali (contoh : 1990)
9. tolak 6000
10. kali 100
11. tambah hari kelahiran (contoh kalau 26 mac, tambah 26)
12. tolak 18juta

Maka, nombor yang korang akan dapat adalah nombor ekor bertuah  nombor 6 digit pertama no. i/c korang. Kalau tak percaya, cubalah..!   

Ni jalan kira yg aku contiang2 tu...

  
Adoiyai.... aku budak farmasi la... bukan budak math.. wake up faiz, wake up..!!! study farmasi..!!!!

Pha is




4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...