Friday, July 1, 2011

Tepuk Dada Tanya..?




mesti ramai yang penah dengar peribahasa "tepuk dada tanya selera". tapi ramai jugak yang penah dengar "tepuk dada tanya iman". so, mana yang betul ? iman atau selera..???

kata orang, ikut hati mati, ikut rasa binasa. ikut selera? lagi la... hehehe.... mungkin sebab tu kot orang selalu guna "tepuk dada tanya iman". 

tapi dalam lirik lagu rap pulak :
tepuk dada tanya selera tanya iman tanya diri 
tanya kaki sapa bagi
sampai kita boleh berdiri? 

-"budak zaman sekarang" by budak UiTM
yang ni lagi best. tak cukup dengan iman dan selera, dia tanya diri dan kaki sekali. hehehe.


dulu, ada budak kelas aku yang tertulis "tepuk dada tanya iman" dalam karangan BM beliau masa kami form 5. tahu apa cikgu BM aku kata?
"dulu datuk nenek moyang kamu penat2 cipta peribahasa, punya la elok, punya la indah, senang2 je kamu tukar,..!!!"
kesian dia... hehehe



Pha is




7 comments:

  1. tepuk dada tanya hati...ok ke?

    ReplyDelete
  2. hehe nice entry (^_^)


    dh sngat sesuai tok Thought Friday lala sile tukar tajuk sekarang hikhik

    ReplyDelete
  3. bro ahmad : hati x realible la.. heheeh... hati kan kejap baik kejap jahat... so, x leh harapkan hati... kena iman jugak... hahahaha



    suha : aku tak rasa ni entry keagamaan la... hehhe

    ReplyDelete
  4. hahaha orang sekarang makin maju. taknak tepuk2 bertanya dah. Main hembus aje....

    dah ramai lupa diri termasuk aku. entahla....

    ReplyDelete
  5. kalau dah LUPA diri, kena la saling INGAT memperINGATi... hehehe

    ReplyDelete
  6. kalo tepuk dada tanya aiman??weee..aiman jawab..aiman tak kisah..hakhak..

    xdelah..pokok pangkal diri sendiri..

    ReplyDelete
  7. anismelon : hahaha baik tnya mak aku. mesti dia tak kisah jugak... hehehe

    ReplyDelete