Friday, July 1, 2011

mak tak kisah



Dulu masa aku form 1, aku dok asrama. 2 minggu sekali, aku balik rumah. Selalunya, bila balik, aku tak singgah dan tak merayau mana2. Tak macam kawan sekampung dan se-sekolah aku si johari ni (bukan nama sebenar). Sebelom balik rumah dia, mesti dia pi melepak kat perangin, komtar, dan sekawasan dengannya.

Bukannya apa. Masa tu aku ni budak skema. Kami masa tu diHARAMkan  untuk “outing” ke tempat2 tu. Dalilnya :
Qaala sulhi, man yazhabu ila komtar, hua ya’malu zina” yang bermaksud : telah berkata sulhi (ustaz sulhi - warden asrama skolah aku masa tu), barang siapa yang pergi ke komtar, dia melakukan zina.

Suatu hari, telah berkata mak aku kepada aku

Mak : awat bila balik rumah, hang sampai petang.? Mak johari kata yang johari tu kalau balik selalunya malam baru sampai rumah.
Aku : johari tu pi merayau dengan kawan2 dia, mak. Pi melepak2 dulu. Sebab tu malam baru dia sampai rumah.
Mak : awat hang tak ikut sekali?
Aku : malas la..
Mak : len kali, pi la ikut sekali. Balik malam pon tak pa. Mak tak kisah. Cuma kalau lambat, bagitau dulu je.
Aku : MySpace




Pha is

19 comments:

  1. haha,..
    ziey janjalan here,..nice blog =)

    ReplyDelete
  2. zieyzain : thanks...



    nohoho : tu la kan..? aku pon heran...

    ReplyDelete
  3. sama cam mak aku, haha..tp bila aku kuar balik mlm kena marah pulak..ntah lah..kngkdg tak phm.. :D

    ReplyDelete
  4. lawak la...hahahaha...mesti nak ngs kn bla dpt ayt mcm 2...haahahaha..dh besa kena dah..sampai ngs..hahahaha

    ReplyDelete
  5. hahaha..sempoi..mak yg tny awat tak ikut sekali..hehe...

    kalo mak kite percaye kat kite jgn rosakkan kepercayaan toh yup..heee..:)

    ReplyDelete
  6. hihi..ibu ak pn cmni.

    ibu : penah naik rollercoaster?
    ak : xpnh and xnaaaakkkk~ huhu
    ibu : u shud try once la,kina..rugi tau..
    ak : err..~

    ReplyDelete
  7. ha..ha..
    kalu aku pg je..
    suke bjalan2 bung waktu 2..he..he..

    ReplyDelete
  8. sporting gila mak hang... haha..
    kalo mak aku, lmbt skit ja dia soal mcm2.. heheh..

    ReplyDelete
  9. santai lh bro.. kalo umi ayie dah tye dah knape blik lambt..hohoh

    p/s: ayie follow blog nie

    ReplyDelete
  10. ibu yang sporting..

    eh, penang ea? katmana?

    ReplyDelete
  11. haha mak risau anak laki nya xreti nk bersosial (^_^)

    ReplyDelete
  12. wah..jarang2 la mak ckp macm 2..hehe.. belh kira bpa org kat m'sia ne

    ReplyDelete
  13. aik.. mak xhalang erk?? hehe

    ReplyDelete
  14. bukan takat tak halang, siap suruh lagi.. hahahaha

    ReplyDelete
  15. best giler dapat mak camnie..huhuhu mak aku??best gak..=)

    ReplyDelete
  16. hoho..ayah aku lagi best..kat teganu bus paling lambat sampai umah aku mesti kena naik kol 5 dari bndar KT..so, sampai umah dalam kol 6 lebih..ayah aku pun tnye asal balik lambat, balik la pagi esok, awal sikit..heheheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...