Sunday, July 24, 2011

hikmah di upm 2 : masuk kandang kambing mengembek

kisah 1 (2010)
masa tu, aku dalam perjalanan nak pulang ke penang dari hentian bas jalan duta. sebelom bas bertolak, aku sempat pi kat salah satu kedai kat situ.

aku : 100 plus ni brapa?
brader jual air : RM 2.10
aku : (menghulurkan RM 3.00)
brader jual air :ader syiling tak ?
aku : tak dak la
brader jual air : o.. tak dak... (seolah-olah mengajuk percakapan aku ) 
aku : MySpace






kisah 2 (2011)
kali ni masa aku nak beli topup kat stesyen bas puduraya

aku : topup celcom RM10
brader jual topup : RM 10.50
aku : (sambil menghulurkan RM 50, aku cakap dalam hati " mak aih, sampai 5 kupang hang sebat")
brader jual topup : ader lima posen tak?
aku : (sambil mengingati kisah lama) tak ader la.....
brader jual topup : ok.


p/s 1 : bak kata bidalan, masuk kandang kambing, mengembek, masuk kandang harimau, mengucap mengaum.

p/s 2 : aku rasa loghat aku ni tak la pekat sangat. standard "matlutfi" je.... hehehe




Pha is

3 comments:

  1. i loike that 'mengucap' part...hahahhaha ang mmg ada sense of humour!!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. nasib pha is tak masuk kandang rimau...kalo tak abes kena baham...

    meh le jenjalan kat blog kak sue...

    http://azwansprincess.blogspot.com/2011/07/cer-tengok-cer-tengoksapa-follow-me.html

    ReplyDelete