Posts

Showing posts from October, 2018

Jambatan pertama dan kedua tertinggi di Malaysia

Image
Alhamdulillah, baru-baru ni aku telah diberi kebenaran oleh isteri tercint a berpeluang ride #GadisBertudungBiru dari penang ke kota bharu melalui gerik dan pulang ke penang melalui gua musang dan Cameron highland. Total perjalanan dalam 898km pergi dan balik. selamat datang ke gua musang Jambatan kedua tertinggi di Malaysia di Jalan Lojing-Pos Blau Dalam perjalanan pulang, aku terserempak dengan signbord di jambatan berdekatan lojing, gua musang, Kelantan. Tertulis di signboard tu, “Anda sedang melalui jambatan kedua tertinggi di Malaysia (52m tinggi)”. Fuh, kira ada achievement unlocked jugak la ride aku kali ni sebab Berjaya tawan jambatan kedua tertinggi di Malaysia, di Loging, kelantan. Jambatan tertinggi di Malaysia di rawang  Rawang Bypass[3] Dulu jambatan pertama tertinggi di Malaysia pun aku dah pernah lalu di Rawang. Cuma masa tu tak sempat nak ambil gambar sebab masa tu hujan lebat atas moto. Jadi la, walaupun tak dapat ambik gambar. At least