sebagai seorang yang agak terlibat sikit dalam dunia perubatan dan kesihatan, kadang-kadang (bukan selalu) aku agak terjengkel dengan fahaman atau sebaran yang mudah sangat disebarkan oleh mana-mana individu tanpa mengira kesahihan dan ketelusan sumber dari apa yang mereka sebarkan, terutamanya berkaitan kesihatan.(paham tak ni?)

banyak kali dah aku terbaca artikel2 kesihatan yang , isinya seolah-olah mengatakan "Ini semua salah yahudi, itu semua salah yahudi, bla bla bla..." kerja nak salahkan yahudi saja!

Ini Semua Salah Yahudi



contoh :
-jangan makan ubat kimia, ini semua rancangan jahat yahudi...
-jangan bagi bayi ambil vaksin. ini semua konspirasi yahudi...
-yahudi tipu kita, dia kata makan kambing tak bagus, padahal itu sunnah nabi. dan sains kata kambing danging paling rendah kolesterol...
-bla bla bla..

aku tahu kita benci yahudi. aku pun benci yahudi. tapi sebelum sebarkan berita, fikir dahulu, betol atau tak apa yang kita nak sebarkan tu.

yahudi punya salah, kambing jadi mangsa



aku bagi contoh. sebagai seorang penggemar daging kambing yang tegar (kalau aku migraine, n nmpak daging kambing depan mata pun, aku balun makan jugak. contoh dalam entri ini) aku agak hairan dengan statement pasal daging kambing tu.

sepanjang pengetahuan aku, tak pernah lagi aku terbaca atau terdengar dari info kesihatan moden/barat/sekular (yang selalunya dikaitkan dengan yahudi) yang kata daging kambing ni bahaya/tak bagus. dan tak juga aku dengar dari mulut seorang yahudi sendiri yang kata makan daging kambing tak elok untuk kesihatan.

sebaliknya, yang selalu berpesan kat aku yang kata daging kambing ni tak elok, banyak lemak, 'panas badan', etc, adalah dari kalangan pakcik-makcik orang melayu kita sendiri. so, siapa yang yahudinya..?

antara lainnya, cuba tengok video ni :