Bila Lelaki Bergosip - Hikayat Budak Pening Hikayat Budak Pening: Bila Lelaki Bergosip

3.4.13

Bila Lelaki Bergosip

di suatu petang yang indah, kelihatan dua orang sahabat lama sedang ber-chating di laman pencicit. tak banyak perkara sangat pun yang disembangkan. sekadar mengenang dan mengimbau kembali kisah-kisah lama di zaman persekolahan.

"dah ramai budak sekolah batch aku yang dah kahwin."

"yang dah nak ada anak pun ada"

"sapa?"

"Juan. bini dia dah mengandung dah"

"hmm.. lagi la aku rasa macam looser ja.."

"tu la, dulu kaki fly asrama malam-malam pi cc. sekarang dah nak jadi bapak orang dah"

"kita je yang still single."

dan beberapa lagi kisah-kisah hidup yang diceritakan kembali di laman pencicit tersebut. tiba-tiba keluar satu cicitan dari seseorang yang rupanya telah sekian lama memerhatikan perbualan tersebut.



ini pun dikira bergosip ke..?


maa'ssalamah,

Pha is


38 comments:

  1. HAHA . Boleh juga selalunya bergosip kan menceritakan kisah-kisah orang yang berlaku di sekeliling kita :)

    ReplyDelete
  2. Bukan hg mmg kaki gusip ke..lagi2 kalau ada arip, abg munzir dgn adi..benda tak tahu pun jadi tahu kalau duduk dgn korg..

    ReplyDelete
  3. yea la....itu kira gossip lew tue....ekekeke...

    ReplyDelete
  4. hahaha..tak apalah, gosip tentang masa depan sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm.. Skdar mengenang nasib sndiri... Hhehe

      Delete
  5. jom join

    http://iu-hazirah.blogspot.com/2013/04/mini-giveaway-topup-by-nabila-izzaty.html

    ReplyDelete
  6. agak gosip jugak la...hahaha

    ReplyDelete
  7. mungkin tu kira bergosip level beginner. LOL

    ReplyDelete
  8. laki kalo gosip kalah pmpuan...kan? hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erk? Yer ker.....? Sapa kata nih...? Heee

      Delete
  9. gosip jugak la tuh..mmg rare pun kan org laki gosip..wahaha~

    ReplyDelete
  10. jap apa takrif gossip dalam kamus dewan ya? haha poyo..

    ReplyDelete
  11. gosip peringkat permulaan la ni.so kira gosip gak la..hehehe

    ReplyDelete
  12. yelah mula2 tanya2 apa bagaimana bila blabla

    lepas tu mula open topik seterusnya. haha

    :D

    bila nak kaweng ni?hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai masanya nanti, ada la..... Hehehe

      Delete
  13. Bergosip! itu cerita kisah yg belum tentu kesahihannya dan ditokok tambah pula... Kalau cerita betul bukan bergosip namanye...
    Elok le kawin cepat...hilang gosip, hehe

    ReplyDelete
  14. Errr... kalau lelaki = berdiskusi ... hahaha :D

    ReplyDelete
  15. Psss....bru blk CH erk...nk setoberi.....ekekele...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setobery dh habis.. Terpaksa habiskan, klau x nnti busuk, x tahan lama....hee

      Delete
  16. itu mengenang kembali zaman dulu2 dngan mengenang nasib sndiri hahaha

    ReplyDelete
  17. kalau dah mula bercerita pasal orang lain tu, itu dah kira bergosip la tu.. hehe

    ReplyDelete

Hikayat Budak Pening © . Designed by MaisarahSidi.com