26.8.11

Tandas yang tak best


AMARAN
 tidak digalakkan membaca entry ni semasa sedang makan atau sedang pening kerana boleh menyebabkan rasa mual dan nak termuntah yang keterlaluan

Dulu aku pernah post satu entry berkenaan mangkuk tandas terbaik yang pernah aku guna, kali ni aku nak tunjukkan contoh mangkuk tandas yang paling tak best yang pernah aku duduk.

Kalau selalunya orang lain rate sesebuah tandas kerana kebersihan, aku pulak lebih suka rate sesebuah tandas berdasarkan jenis mangkuk tandas.

Lokasi tandas ni terletak pada latitude  2°59'22.82"N dan longitude 101°43'26.28"E[1]. Malas aku nak bagitau lokasi sebenar tapi cukuplah kalau aku kata tandas ni terletak di salah sebuah university yang terkemuka di Malaysia.  

Kenapa aku kata mangkuk tandas kat situ tak best? Korang tengok la sendiri “gambaran pelukis” kat bawah ni:

kalau tak paham ni gambar apa, abaikan. 

Ada ka patut design pelapik mangkuk tandas macam tu? Tak belajar ke diorang yang pressure = force / area. Kalau area kecik, pressure makin tinggi. Sangat menyeksakan... terutamanya bagi mereka yang selalu termenung lama masa buang dalam tandas macam aku.


rujukan

[1] google earth

Pha is


8 comments:

  1. tak suka mangkuk duduk..lalalaa..

    ReplyDelete
  2. xsuke jugak mangkuk..haha,,kita setuju fan cik bell.

    ReplyDelete
  3. @Atiqah Sa'ahiry dan @Cik Bell
    mangkuk duduk dan mangkuk bercangkung masing2 ada kelebihan dan kekurangan... bagi sesapa yang tak nak lenguh (sebab mengambil masa yang lama), guna la mangkuk duduk... hehehehe

    ReplyDelete
  4. tempat nie macam kat upm jer...tul x???

    ReplyDelete
  5. @kina niu leka.
    amboi cik kina... kalau entry lain, senyap je dia... tapi kalau entry pasai tandas, laju je dia komen... hehehe

    ReplyDelete
  6. sangat tak suka guna tandas duduk.. tak selesa lah!

    ReplyDelete