Wednesday, September 3, 2014

WW #107 | Filem Islamik


29 comments:

  1. Tapikan Pha Is,
    filem-filem dari IRAN banyak menang anugerah antarabangsa - walaupun ceritanya tak ada letup-letup, tembak-tembak, cium-cium, pegang-pegang...
    antaranya The Separation yang menang Oscar pada tahun 2012...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cinema_of_Iran

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.. tak tahu plak saya.. thanks 4 the info..

      Delete
    2. Saya setuju. Saya pernah tengok filem2 dari Iran. Satu yang saya suka, wanita-wanita yang berlakon dalam filem pakai tudung labuh dan pakai jubah longgar warna hitam. Jika ada babak di luar rumah, pelakon wanitanya pakai burqa.

      Delete
    3. bagus betol diorg.. walaupun shiah..

      Delete
  2. Islamik la sangat kan hehe. Mereka kurang faham istilah Islamik tu. Bukan setakat tutup aurat ja.

    ReplyDelete
  3. islamik bgi mereka ckup skadar pkai kopiah, pkai tudung pastu letak nama2 ala2 islamik.dah ckup..!!

    ReplyDelete
  4. err 'islamik' sgt..tak boleh blah trend cite kawin paksa..boringggg~

    ReplyDelete
  5. mungkin sebab trend 'islamik', tu yang filem 'islamik' tu, tapi pengisian cerita tak seberapa islamik...

    ReplyDelete
  6. Harap-harap pengarah di Malaysia terasa..huhu

    ReplyDelete
  7. Tipikal plot drama melayu pukul 7 ptg kat TV3.

    ReplyDelete
  8. urmm... teruskan perjuangan menuju 'islamik" tu..

    ReplyDelete
  9. tipikal citer2 so call islamik nih.

    ReplyDelete
  10. kalau guna hero heroin yang memang suami isteri real life, memang islamik la. kalau tak, hampeh

    ReplyDelete
  11. HAHAHAHAHAHA
    Islamik letewww


    *kadang2 pengisian ntah pape, meleret-leret
    bosan.

    ReplyDelete
  12. Gitulah istilah "drama islamik"... hm...

    ReplyDelete
  13. tak berapa minat cerita melayu sebab ini lah. T_T

    ReplyDelete
  14. Daripada tengok filem Inggeris tak suci (tak bertapis), bagi saya lebih baik tengok cerita2 Melayu yang orang kata entah apa2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada betulnya kata cik misstree tu.... cma kita berharap lepas ni ada perubahan ke arah yg lebih baik bagi drama2 melayu kita...

      Delete