Skip to main content

16 Mei | Hari Guru

dalam entri berkenaan Hari Jururawat Sedunia pada 12 Mei yang lalu, ada orang berhajat agar aku wish kepada beliau untuk hari guru pulak. jadi hari ini, 16 Mei 2014, hari guru. meh nak wish.. hehehe..


 Guru : Pencetus Kreativiti, Penjana Inovasi



pertamanya saya ingin mengucapkan selamat hari guru kepada semua cikgu yang pernah mengajar saya di tadika kemas permatang sintok, SK permatang sintok, SMKA Al-Mashoor (L), cikgu PLKN, lecturer KMK, dan seterusnya lecturer di USM ini. 

dan selamat hari guru juga diucapkan kepada semua guru dan bakal guru seluruh malaysia, termasuklah blogger +Anne Nurain , cikgu Mohd Helmi Ahmad, dan kak +Vidalsisah vidal .. hmm.. sapa lagi yer blogger yang bergelar cikgu? ce habaq mai sat....

khas buat semua guru, terimalah, lagu nasyid dari saya yang bertajuk "Insan Mulia". lagu ni dinyanyikan oleh kumpulan nasyid 'wildan' dari Kolej Matrikulasi Kedah pada tahun 2008. (aku main alat muzik 'darbuka' yang kat paling hujung belah kanan tu..)

Comments

  1. Selamat hari guru buat semua guru-guru diseluruh Malaysia.

    Whisper & Nestum untuk Pha is..

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Guru kpd semua warga pendidik.. jasa2 mu ttp dikenang selamanya.. :)

    ReplyDelete
  3. Moga semua guru kuat dan tabah dalam melayani kerenah anak-anak murid mereka.. ;)

    ReplyDelete
  4. selamat hari guru n raikan dgn gmbira brsama mrk yg banyak brjasa..pandai bernasyid juga ya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau stakat main perkusi (alat muzik) tu boleh la.. nk bernasyid, suara x sedap..

      Delete
  5. Selamat hari guru buat semua...kita semua adalah guru (bergaji dgn tak bergaji je bezanya) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang betul..kita semua guru secara tak langsung atau langsung

      Delete
  6. selamat hari guru buat semua yg pernah mendidik ...

    ReplyDelete
  7. siap tepek komen anne lagi kat atas tu.. maluuu.. haha..
    btw, thanks pha is!!
    selamat hari guru jugak utk semua yang bergelar pendidika.. :D

    ReplyDelete
  8. Selamat hr guru utk semua guru...

    Pss..pndai men alat music erk...rietta thu men recoder jerr..itu pown bjaar msa skulah rendah...

    ReplyDelete
  9. selamat hari guru Pha Is, ehehehehe.. tak la, untuk guru2 sekalian jugak.

    ReplyDelete
  10. selamat hari guru kepada semua pembaca blog pha is yang bergelar seorang guru...

    ReplyDelete
  11. selamat hari guru kepada sumer guru2 dan lecturer2 di luar sana.

    ReplyDelete
  12. selamat hari guru..kepada cikgu tadika..ustazah.. cikgu..pensyarah dan lain2 ..slamat hari guru

    ReplyDelete
  13. Selamat Hari Guru buat semua yang bergelar guru... :)

    ReplyDelete
  14. Selamat hari guru juga buat semua guru!!!

    ReplyDelete
  15. Selamat hari guru kepada semua ^_^

    ReplyDelete
  16. selamat hari guru buat semua guru-guru...

    ReplyDelete
  17. Selamat hari guru untuk semua guru ..

    ReplyDelete
  18. Selamat hari guru SeMalaysia 2014

    ReplyDelete
  19. selamat hari guru pada semua bergelar guru langsung atau tidak langsung dalam berkongsi dan mencurah kan ilmu pada semua :)

    ReplyDelete
  20. Selamat hari guru untuk para guru dan bakal guru... Ramaikan blogger yg bakal jadi guru :)

    ReplyDelete
  21. Selamat hari Guru...aku rasa makin aku membesar makin aku rasakan yang sambutan hari guru ini bermakna..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  22. ohh dlu sek permatang sintok rupanya.. hehehe. byk kawan2 sana. selamat hari guru buat semua cikgu2. tanpa mereka siapa la kita

    ReplyDelete
  23. Selamat Hari Guru buat insan-insan yang bergelar cikgu mahupun pensyarah . HIHI <3

    ReplyDelete
  24. Saya suka puisi Guru Oh Guru karya Dato' Usman Awang. Hakikat kedudukan guru dinyatakan dalam rangkap seterusnya:

    "Semakin terpencil duduknya di ceruk desa
    Semakin bererti tugasnya kepada negara"

    Selamat Hari Guru kepada guru-guru di Malaysia di mana saja anda semua berada.

    ReplyDelete
  25. Selamat hari guru buat semua pendidik dan bakal pendidik... ^_^

    ReplyDelete
  26. Selamat Hari Guru kpda warga pendidik......;-)

    ReplyDelete
  27. Guru ibarat lilin yang menerangi kegelapan.. huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Cara Lapor Penipuan Astro

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Review | Tayar Nankang Rodiac Sportiac

Gaji Ahli Farmasi