Wednesday, December 11, 2013

WW #72 | Jodoh


72 comments:

  1. Replies
    1. ingatkan perempuan yang umur 30+ je terasa dengan soklan camtu, semua yg bujang pun terasa yer? BW pun tanak tanya camni dah la :)

      Delete
    2. mestila kot.. hihi..even setiap kali tgk member sebaya kahwinpun mesti ada rasa 'sesuatu'.. :D

      Delete
    3. okay... lepas ni semua jangan tanya dah.. heheheh

      Delete
  2. Mmg betul tu.. jodoh pertemuan ditangan Allah.. mmg x manis sebenarnya bertanya mcm tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup... jodoh ajal tu ketentuan Allah.. kalau tanya bila nak kahwin, sama la macam kalau orang tanya "bila nak mati?" heheheh

      Delete
  3. setuju sangat dengan statement itu.. terkesan di hati bila ada yang bertanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. x pe kak.. biarlah org nk tanya.. cakap balik kat dia, "jodoh dan ajal tu dua2 rahsia Allah. tanya orang lain bila nak kahwin ni sama la macam tanya bila nak mati?" heheheh

      Delete
  4. Tak semua orang memahami. Kalau orang dah tanya...xkan nak larang, sabar aje la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hak bertanya ada pada diri masing2. kalau masing2 berilmu kan senang

      Delete
    2. betol2.. tak kan nk tegur macam tu setap kali orang bertanya.. kalau yg tanya tu orang tu, nnti kata tak hormat plak.. tabah je la mendengar persoalan tu..

      Delete
  5. Kita doakan moga dak pha is cepat bertemu jodoh..

    ReplyDelete
  6. ini betul.. faiz, kalau agak2 dah tiba masanya nak berkenduri, jemput2 laa yer :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah.. ko mesti aku jemput punya.. jangan risau. hehehe

      Delete
  7. alangkan baiknya kalau kita saling doa mendoakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. smoga kita semua cepat2 bertemu jodoh, bagi yg belum.. amiin..

      Delete
  8. jodoh juga kena dicari Pha is...cepat cari

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak kahwin lambat lagi.. cari awal2 pun x elok jugak kalau lmbat lagi nk kahwin.. buat tmbah dosa je.. hehehe

      Delete
  9. hehe ok saya nak orang ramai praktikkan hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana boleh orang ramai je.. ima pun kena praktikkan sama.. hehehe

      Delete
  10. yup,betul tu..sepatutnya kita yg dah kawin ni,kena faham perasaan org yg masih belum kawin..sape yg tak nak mendirikan rumahtangga kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. yg bujang ni pun teringin, tapi apakan daya...

      Delete
  11. ala pha is kalau ada orang tanya bila nak kawen pha is jawab je lepas raya. raya tahun bila tak tahu lagi. hihihii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. okay2.. boleh try yg tu..

      Delete
  12. betui betui . sape taknak kawen . tapi nak kawen acane bila takdak jodoh lagi :3

    ReplyDelete
  13. betul tu bro..kadang2 soalan macam tu wat org terasa pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah.. lepas ni kena jaga2.. jangan tau soal orang je.. kena pikir sama perasaan orang.. heheh

      Delete
  14. Soalan ni la yg buat aku tension kalau pergi ke tempat kahwin... awek pun belum ada, inikan lagi isteri.. hohohoh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la.. cuma mampu senyum je la...

      Delete
  15. hana selalu kena. haha tp nasib baik muda lg. cuma kadang terasa la jugak kan? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol2.. sapa la yg x terasa kan..? heheh

      Delete
  16. selalu kawan2 cakap mcm tu.. ish lambat lg nk naik pelamin. hehe

    ReplyDelete
  17. Replies
    1. x de la.. alasan sibuk belajar.. hehehe

      Delete
  18. bagus laa ustaz nie..memahami betul..itu laa yang seeloknya dilakukan...

    p/s: klik nuffy..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. bagus ustaz kazim ni.. memikirkan sama perasaan orang yg ditanya....
      thanks..

      Delete
  19. betul tu.. tp itu lah yg selalu masyarakat buat

    ReplyDelete
  20. percayalah.. rezeki memasing Allah dah tetapkan..
    bila tiba masanya pasti ada..

    doa dan usaha!! =)

    ReplyDelete
  21. tuan blog pun suka tanya kan...? hahaha...lepas ni jgn tanya dah ek!! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyer la.. baek.. lepas ni x buat dah.. hehehe

      Delete
  22. Betul apa yg UKE kata... nak2 musim orang kawin skrg ni... adalah makcik2 atau saudara mara yg akan tanya "engkau bila lagi"...itu yg kadang2 malas nak pegi kenduri kendara saudara mara ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. x elok malas2 nk pi kenduri.. sabor je la..

      Delete
  23. skrg pon selalu kena soal benda yg sama.. "bile lagi" "bile lagi" tu yg rimas nk g majlis keramaian -.-''

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabor je la.. diorg x tau betapa sedihnya hati kita bila disoal sedemikian rupa.. heheh

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...