Skip to main content

Tikam di LRT | Apa Salah Silat dan Dakwah?

Malaysia kali ni digemparkan pula dengan  kes pengedar rokok yang mengamuk dan menikam orang ramai di dua buah stesen LRT di Gombak dan Taman Melati baru-baru ini. takziah aku ucapkan kepada mangsa dan keluarga mangsa.

*syukurlah, malaysia masih aman*.

Amuk Di Stesen LRT


berkenan dengan kes ni, aku tertarik dengan komentar rakan serumah kepada suspek yang aku terbaca di mstar online.


Sementara itu seorang rakan serumah suspek seperti tidak percaya dengan apa yang berlaku dan telah dilakukan oleh suspek.

“Sukar untuk percaya akan apa yang dah berlaku kerana dia adalah seorang yang baik. Dia tidak pernah menimbulkan sebarang masalah sebelum ini,” ujar rakan serumah suspek yang telah enam tahun tinggal serumah dengannya di Selayang.

Dia telah bergegas pergi ke HKL untuk memastikan apakah benar rakan serumahnya itu yang terlibat dengan kejadian amuk dan bunuh tersebut selepas membaca berita mengenai kejadian itu dalam laman sosial Facebook.

“Saya tidak pernah melihat dia menghadiri atau terlibat dalam mana-mana kumpulan silat atau dakwah sebelum ini,” katanya lagi. 

sumber :
Mstar Online. (2013 Oct. 25). Amuk Di Stesen LRT: “Aku Hanya Menjalankan Tugas...”. dipetik dari http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2013/10/25/mstar_berita/20131025001043&sec=mstar_berita

Apa Salah Silat dan Dakwah?



anda juga mungkin meminati :
3 jenama rokok yang tak sah. tak bermakna 3 jenama ni je yg tak halal yer...
cara untuk download lagu tanpa limit melalui smartphone
cara nak syncronise video dari laptop ke smartphone dan tablet


Comments

  1. erk..tetibe tak faham kenapa kait dengan silat? dia membunuh pun pakai pisau rambo kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal.. mcm x de kaitan je.. :-?

      Delete
  2. Replies
    1. thanks.. mmg sedang berbahagia pun.. :-d

      Delete
  3. Memang tak ada kaitan pun.. selalunya amuk ni berkaitan dengan amalan ilmu hitam atau sebagainya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ilmu hitam tak semestinya dengan silat.. hmm... :-?

      Delete
  4. tekanan perasaan pun boleh buatkan manusia hilang pertimbangan.. jangan sangka air yang tenang tiada buaya..

    ReplyDelete
  5. Hari ini terlalu banyak kes amuk..mungkin kerana tekanan jiwa

    ReplyDelete
  6. kebanyakkan kes macam ini meungkin disebabkan tekanan perasaan. tak pun gila isim. minta dijauhkan segala perkara buruk. aminnn

    ReplyDelete
  7. apa kaitan dengan silat..?
    nape tak sebut seni mempertahankan diri yang lain sekali..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal.. geram ni.. geram.. hehee
      :-b

      Delete
  8. dh mkin xaman dah sekarang ni..sapa2 blh jd mgsa.huhu

    ReplyDelete
  9. Replies
    1. tu la pasal.. skrg sesiapa pun boleh jadi mangsa..

      Delete
  10. Hush, macam-macam terjadi sekarang. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam2 boleh jadi, tapi dok buh emoticon senyum..? :-?

      Delete
  11. Salah sendiri klu belajar silat pun.. kekadang baru menuntut sikit dah nk ambil ilmu2 yg tinggi2.. ibarat bangunan 10 tingkat tp foundationnya utk setingkat.. mmg runtuhlah.. Silat x salah apa pun.. Thanks sharing ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh jadi.. x bersedia nk belajar level tinggi..
      u're welcome..

      Delete
  12. ntah pape kaitkan dgn silat n dakwah... byk lagi punca org boleh mengamuk ni..

    ReplyDelete
  13. alahaiii bodohnya komen. Apa mamat tu pakai keris ker mengamok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. tu la pasal.. memeningkan.. :-?

      Delete
  14. maybe waktu cakap tu pikiran abang tu tak fokus, tu yg cakap pun tak berape betul. Apepun, Allah sajalah yang Maha Mengetahui. Silat sebenarnya digunakan untuk mempertahankan diri sekiranya diserang musuh, tidak ada rasanya tujuan yang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. ada lagi org yg percaya kepada bnda tahyul disebalik silat ni...

      Delete
  15. takut nak keluar pi jalan2. done isi tabung 8share & churp2

    ReplyDelete
  16. Ajran sesat mgkin membawa kpd gjala sebegini...tpi xsemua silat dah dkwah itu sesat...wlau ada kesesatan yg berlindung di sebalik silat dan dakwah...

    ReplyDelete
  17. macam2 hal, ade jer nak kaitkan dengan melayu, sume tu nk pandang serong pada melayu pulak la tu, islam dah d cop pengganas, skang ni dorang nak mainkan kes melayu pulak.... memang la ni agenda tersembunyi.... lahanat btol dorang ni!

    ReplyDelete
  18. erk..? apakah..? bukan dia ada masalah mental je ke..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. entah la.. tetiba je nak kaitkan dengan silat dan dakwah... :-?

      Delete
  19. tekanan jiwa yang melampau plus hasutan syaitan...menjadikan kita hilang pedoman...semoga kita semua dijauhkan dari dugaan seperti ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ameen.. mintak dijauhkan dari diduga dan dari jadi mangsa...

      Delete
  20. tak dak kaitan pun.. munirah silat seni gayong...
    :-b

    ReplyDelete
    Replies
    1. waa.. tu dia... srikandi silat gayong mai dah.. heheh

      Delete
  21. Assalammualaikum...

    wahh... main tikam2 pulak.. orang tak bersalah pulak tu?

    mselim3

    ReplyDelete
  22. cam pelik je..mcm misteri pn ada..yg thu hanya Allah..

    ReplyDelete
  23. Mamat tu naik gila sebab overdose dadah.. (sumber : laporan polis terkini )

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.. hmm.. tu la.. x de kaitan pun dengan silat apa semua tuh..

      Delete
  24. ada maslah lain kot .... tp kalau dia waras mesti tak sggp nk membunuh.

    ReplyDelete
  25. apakah yang cuba disampaikan? pelik nya. tak apalah. ALLAH yang lebih tahu.

    ReplyDelete
  26. kesiannya.. org tak bersalah pun jd korban

    ReplyDelete
  27. boleh katakan jumlah penjenayah di malaysia nie makin ramai..apakah sebabnya???
    takut nak keluar sembarangan sekarang nie..

    ReplyDelete
  28. isk..isk..isk..
    tak tau apa salah silat dalam hal ni..

    ReplyDelete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Cara Lapor Penipuan Astro

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Review | Tayar Nankang Rodiac Sportiac

Gaji Ahli Farmasi