Skip to main content

Salam Aidil Adha 1434H

bahang aidil adha mula terasa, bila tengok hostel di usm dah mula kosong. hari selasa ni dah nak raya. petang ni kalau tak ada aral melintang, sampai la aku kat rumah.

jadi, dikesempatan ini, aku nak ucap siap-siap. selamat hari raya aidil adha buat semua pembaca blog Hikayat Budak Pening ni. yang mana balik beraya tu, balik elok-elok dan ingatlah orang yang tersayang.

Salam Aidil Adha 1434 H


hari raya korban, eidul adha quote,kad raya

cuti hari raya aidil adha ni kena duduk lama sikit kat rumah. sebab nanti kat rumah hari-hari masak daging. lepas 3-4 hari, sakit gigi. hehehe..

okay, jumpa lepas raya nanti..

akhir kata, sama-sama kita renungkan kata-kata kat bawah ni:

Saban tahun menyambut Hari Raya Korban, kita patut bertanya, apa yang telah kita korbankan untuk kesejahteraan agama Islam ini, dan untuk akhirat kita nanti. Atau kita sekadar menyambut Hari Raya Korban, mengulang-ulang kisah Ibrahim, Hajar, Ismail, tetapi tidak mengambil pengajaran? Ruginya bila sesuatu ibadah itu sekadar menjadi rutinan kosong. 
-Hilal Asyraf


maa'ssalamah,
Pha is

Comments

  1. salam aidiladha jugak phais
    moga segala ibadah kita diterima olehNya
    hati2 memandu tau
    isi tabungg nuffnang sini

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya korban jugak..ishh kalau sebut raya korban terbayang2 daging....apekah??hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa la tuh.. hehe
      selamat hari raya korban

      Delete
  3. selamat hari raya aidiladha jugak pha is! :)

    ReplyDelete
  4. Tinggal beberapa hari lagi je kan..
    Salam Aidiladha buat pha is sekeluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari raya korban buat kak aizamia3 sekeluarga juga...

      Delete
  5. salam aidil adha ... daging tu wat rendang yer . leh wat stock kat usm nanti ... heheheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh.. mmg buat rendang, tapi x sempat nk buat stok bawak ke usm..
      selamat hari raya korban

      Delete
  6. Replies
    1. selamat hari raya korban, fatin wawa

      Delete
  7. Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha Pha Is.... :-)

    ReplyDelete
  8. Selamat hari raya Haji...maaf zahir dan batin.

    ReplyDelete
  9. Salam aidil ahda juga buat bro pha

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari raya haji juga buat ida

      Delete
  10. Replies
    1. selamat hari raya haji ainim superjunior..

      Delete
  11. salam aidiladha buat pha is sekeluarga :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks.. selamat hari raya haji...

      Delete
  12. As salam, selamat menyambut Aidiladha, semoga ibadah korban kita di terima olehnya, amin ya rabb

    ReplyDelete
  13. salam aidiladha pha is. pos2 laaa rendang ketupat daging lembu bagai tu kt sini. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. buat la sendiri.. dah jadi bini orang, kena la pndai masak rendang apa semua tu... bleh ambik hati mak mentua.. hehehe
      selamat hari raya haji

      Delete
  14. gitew.. selamat hari Raya Aidiladha Pha is :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat hari raya haji syida..
      gitew..???

      Delete
  15. masih belum terlambat kan nak ucap salam aidil adha. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. x pe.. boleh lagi ni.. heheh
      selamat hari raya haji

      Delete
  16. rasanyer masih x terlamat nak ucap selamat hari raya aidil adha kan !

    ReplyDelete
    Replies
    1. x kisah la.. janji, selamat hari raya haji..

      Delete
  17. Replies
    1. salam aidil adha.. terlambat sikit.. hehehe

      Delete
    2. terlambat tak pe... jgn tak ucap sudah.. hehe

      Delete
    3. yup... better late than never..

      Delete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Gelaran Adik Beradik Yang Betul

Gaji Ahli Farmasi

KTMD | Servise Penghantaran Motosikal