Skip to main content

Pelita Raya

Sekarang dah jarang orang pasang pelita time nak dekat raya kan?

Dulu masa aku budak-budak, kat rumah aku tak pernah pasang pelita masa nak dekat raya. Asyik-asyik main kat rumah jiran je. Bila malam, main ramai-ramai sekitar pelita memang best. Boleh main api, boleh main mercun.

Bila dah tak beberpa nak budak ni, baru teringin nak pasang pelita kat rumah sendiri. Bukan pasang sebab nak main mercun, tapi sekadar nak kembalikan memori zaman budak-budak dulu.

Hasilnya, tadaa...!

tak main la beli yang 'pasang siap' dengan buluh tu. beli yang baik kena pasang sendiri la, baru adventure  


paku kat pokok sikit

paku kat batang buluh sikit.

akhir kata, selamat hari raya..!!!

pelita raya, pha is, salam aidilfitri, syawal,





Comments

  1. Selamat Hari Raya Aidilfitri pha is..
    Moga Syawal kali ni lebih bermakna berbanding tahun2 sebelum ni.. ;)
    Balik kampung je baru seronok buat pelita cenggitu.. kalau kat sini pun boleh tapi keseronokkannya tak macam kat kampung.. ;)

    ReplyDelete
  2. cantik pelita tuh... meriah jer raya kat kg huh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi pha is tak balik kampung pun.. sbb rumah sendiri dah dalam kampung..

      Delete
  3. Rumah aku tetiap tahun pasang pelita. Selalu adik aku yang cari buluh, tapi tahun ni aku sibok 'turun padang' cari buluh. Habis tangan i yang halus mulus ni.

    ReplyDelete
  4. best duduk di kampung, meriah sambut raya.. kat KL susah nak pasang sebab rumah teres..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah.. susah sikit nk pasang.. kalau kat kampung, selalunya ada laman luar rumah yg luas.. sng sikit...

      Delete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Cara Lapor Penipuan Astro

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Review | Tayar Nankang Rodiac Sportiac

Gaji Ahli Farmasi