Skip to main content

Sukan Tradisional

hari sabtu lepas, Persatuan Seni Silat Cekak Malaysia USM (PSSCMUSM) ada anjurkan Karnival Sukan Tradisional (KASUTRA). aku daftar untuk main sebanyak game yang boleh. batu seremban, congkak, galah panjang (toi), tuju tin (tuju kasut), dam haji, dan tarik tali.

malangnya, satu game pun aku tak menang.


kemudian, si aepul ryuki ni cakap kat aku, jumaat petang ni ada lagi perlawanan sukan tradisional. tengok, jadual, nasib baik jumaat petang kosong. seriusly, tujuan aku ke sana cuma nak bertanding batu seremban lagi sekali dengan aepul. tak puas hati.

maka, pada hari kejadian, masa nak mendaftar:

aku : tumpang tanya, borang pendaftaran untuk batu seremban mana?
urusetia : maaf lah yer. batu seremban kami buka untuk perempuan je
aku : aper nih.. ini sangat sexist..! buka la sekali untuk lelaki. kami nak main. dah la gerai kat sini semua jual barang perempuan je..



urusetia : err.. kejap yer...(beberapa minit kemudia...) okay, boleh isi kat sini...

fuh, selamat boleh main. hasilnya. tadaa....


batu seremban. dapat naib johan. masih lagi kalah dengan aepul ryuki. hmm.. tak pe la, dia terrer...

antara sukan lain yang aku main
dam aji : pusingan pertama lagi dah kalah.
gusti lengan : menang pusingan pertama je...
last but not least, congkak. well, dapat jugak tempat ke-3..  yang ni serius aku tak sangka sebab aku main bedal je.


so, petang tu aku bawak balik 2 hadiah. hahaha...walaupun aku kalah dengan aepul, tapi dia dapat 1 hadiah je (johan batu seremban).. puas hati gila..

aepul dan aku.
nampak tak keterujaan aku disitu. hehehe
maa'ssalamah,
Pha is

Comments

  1. wahh syok jgk dah lame x main mainan tradisional

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. skrg ni asal ptg2 je, main bola.. dah x tradisional dah.. hehe

      Delete
  2. Bestnye...nak men jugak...ekekek....

    ReplyDelete
  3. oh rindunya kasutra dolu2,,rindunye kelas usm,,,huwaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. grad awal sangat.. hehehe

      Delete
  4. memey sonok kalo menang dan dpt hadiah kan bro..,eHHHee

    ReplyDelete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Cara Lapor Penipuan Astro

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Gaji Ahli Farmasi

Review | Tayar Nankang Rodiac Sportiac