Ibarat

kisah 1

sedang kami asyik makan mee sotong padang kota lama, tiba-tiba murad bersuara

murad  : alamak, lupa nak ajak sadiq! mesti lepas ni dia merajuk dengan aku. dia pantang kalau orang mai pekena mee sotong padang kota lama tak ajak dia. ni tempat feveret dia kot.

pha is : owh. ibarat kalau kami pi pekena sup hameed tak ajak hang la...

murad : ha..!! macam tu.

pha is : dan ibarat korang pi pekena susu badam kapitan Georgetown tak ajak aku la.

murad : hahahaha... lebih kurang macam tu la.




kisah 2

pagi sebelum kami berangkat pulang dari cameron highland, jadual perjalanan pagi tu agak tergendala kerana semua orang berebut tandas. malam sebelum tu semua pakat pekena strawberry habis-habisan. pagi tu, semua pakat cirit strawberry.

baq : tu la. orang makan strawberry sikit ja. yang kita pi hentam sorang sebungkus. mau tak cirit.

wan : eh, mana boleh. kalau mai cameron tapi tak makan strawberry, ibarat jemey cakap, beli DSLR tapi pakai mode auto.

pha is : ha ah. ibarat beli kawasaki z800 tapi bawak 60km/j kat lebuh raya.




maa'ssalamah,

Pha is

Comments

  1. Ibarat...hehehe...bli dslr pkai mode auto kekadang utk masa masa tertentu xpe....tpi bli moto cc besar nek cam kapcai rugi.....ekekeke..

    Psss...yeap...rietta sendiri pown xpernah taw sebelum nie....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. betol2.. kalau nk cepat, x kan nk tukar2 setting bagai.. pakai mode auto sudah.. hehe

      Delete
  2. Replies
    1. erk.. hmm.. tengok la kalau rajin.. hehehe.. thanks sudi ajak...

      Delete
  3. hahaha ibarat masuk blog pha is mesti pening. eh? ahaha


    cirit strawberry mcm geli. kbai

    :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. erk.. x perlu pening2.. rilex2 sudah.. hehehe

      part cirit stoberi tu, ayat kawan.. pha is quote kan je.. heheh

      Delete
  4. cirit strawberry??errr haha perumpamaan baru?:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. x de la perumpamaan.. mungkin sekadar hyperbola... hehehe

      Delete
  5. jemput ambil bahagian ke GA Pertama sy ^_^

    http://www.khairilmazri.com/2013/04/1st-anniversary-domain.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. pergh.. dalam komen entri ni saja, dah 2 org ajak join GA.. hahaha

      Delete
  6. cirit strawberry. kesian..kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha.. sapa yg main setoberi, dialah yg kena cirit setobery...

      Delete
  7. segalanya tentang ibarat..hehehehe..cirit strawberi? 1st dengaq macam tu..^_^

    ReplyDelete
  8. haha amboi semua nak bedal aje , yelah alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan kan ? hehe .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah.. alang2 petik strawbery, biar sampai cirit strawbery.. hehehe

      Delete
  9. bagus la banyak ibarat mcm tu. pasni leh tambah peribahasa orang melayu moden. tak main dah pakai ibarat yang zaman pak pandir dulu. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. x bleh, nanti cikgu BM kat sekolah marah... hehehe

      Delete

Post a Comment