Friday, March 8, 2013

Israel Diserang Belalang



A photographer takes pictures of a swarm of locusts flying in the Israeli village of Kmehin in the Negev Desert near the Egyptian border on Wednesday, March 6, 2013. Israel on Wednesday began battling a swarm of locusts from Egypt to prevent crop damage in the south of the country. -- PHOTO: AFP

KEMEHIN, Israel (REUTERS) - Israel on Wednesday, March 6, began battling a swarm of locusts from Egypt to prevent crop damage in the south of the country.

Locust clouds darkened skies some three weeks before the Jewish Passover holiday that recalls 10 Biblical plagues, one of them locusts, that struck Egypt during the exodus of Israelite slaves.

The insects covered nearly 800ha of desert overnight, officials said. Israel sprayed pesticides from the air and land to try to kill them in the early morning before dew on their wings dried and they could take off again.

sumber :
Israel sprays pesticides to fight swarms of locusts from Egypt.(2013 Mar 6). The Straits Times. Retrieved from : http://www.straitstimes.com/breaking-news/world/story/israel-fights-swarms-locusts-egypt-20130306



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


"(Allah berfirman): Kami pun menghantarkan kepada mereka taufan, dan belalang, dan kutu, dan katak, dan darah, sebagai tanda-tanda dan bukti yang jelas nyata, maka mereka juga tetap berlaku sombong takbur dan menjadi kaum yang menderhaka."
(Al-A'raaf 7:133) 



maa'ssalamah,
Pha is


14 comments:

  1. wah..biar btol. bagus kan. manusia tak serang biar serangga pi serang :)

    ReplyDelete
  2. Allah membantu org Islam dlm bnyak cara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol.. kadang2 dgn cara yg kta x terfikir..

      Delete
  3. Replies
    1. harap jgn sampai malaysia ni ditimpa bala mcm ni...

      Delete
  4. Hmmm... serangan perosak tu memang tercatat dalam Kitab-kitab yang lain pun, termasuk Bible. Kalau rajin tengok cerita "The Mummy" lakonan Brandon Frasier akan nampak serangan sebegitu, sampai masuk rumah dan ganggu kehidupan seharian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol.. dah banyak cerita berkenaan "tentera Allah" dlm bentuk serangga dalam al-quran...

      Delete
  5. nie semua kusa allah..allah pon dah banyak kali tunjuk kat dia..tp tetap sombong dan kufur..memang betul kata al-quran, bangsa yahudi memang keras kepala dan hatinya..sebab tu bangsa diaorang kejam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol... tapi, masih lagi diorg kufur...

      Delete