Skip to main content

Cabaran Ultimo | Kelantan - Penang

dulu, masa cuti raya haji, aku menyampaikan hasrat hatiku kepada mak yang aku nak menunggang moto ke kelantan (dari pulau pinang) secara solo, persis dato' azhar mansor yang mengelilingi dunia secara solo dengan kapal layar beliau.

tapi, mak agak keberatan untuk merelakan anak sulongnya ini ke kelantan dengan menaiki motosikal. ibu mana yang tak risaukan anaknya. kan?


kemudian, aku cuba pujuk mak untuk melepaskan aku pergi. aku nekad. bila mak mula melihat kesungguhan dan kedegilan aku, mak pun "angkat geng". tak cukup dengan bebelan mak, mak panggil pula mak lang sekali, untuk "nasihatkan aku". akhirnya, setelah aku dihentam bertubi-tubi, aku kalah. mana mungkin aku boleh menang. 2 lawan 1!

so, akhirnya, tak jadi aku nak menunggang ultimo biru aku dari penang ke kelantan.

tapi baru-baru ni, member aku ajak aku berkonvoi balik ke penang. hah..!!! yes..!! ada geng..!!! dulu, antara sebab mak aku tak bagi kerana aku nak buat 'perjalanan solo'. tapi kali ni, berkonvoi. so, boleh la. kan?

jarak anggaran lebih kurang 319 km. .Aku tahu, perjalanan ni Nampak macam "scary". Tapi, kata orang, pengalaman itu, priceless. I know my ultimo can do it. I know I can do it..!!!

harap-harap aku dan member selamat sampai penang.



maa'ssalamah,
Pha is

Comments

  1. insyaAllah smua berjalan lancar hehe lau nk gerak tu jgn lupa baca ayat kursi hehe bnyk kelebihan :)

    aku suka mengembara jarak jauh hehe

    ReplyDelete
  2. hope semuanya berjalan dengan lancar . aminnnn

    ReplyDelete
  3. Have a safe journey and salam eidAdha :)

    ReplyDelete
  4. ok, je...lelaki kene buat sesuatu yg mencabarlah...ok
    semoga penjalanan sentiasa dibawah lindunganNya!

    ReplyDelete
  5. jauh tu.... duduk dlm kereta pun dah sakit punggong ni kan pula dgn motor

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah.. sampai je kat penang, terus sakit bahu, sakit belakang, dan sakit pinggang.. hehehe

      Delete
  6. smoga selamat prjalanan pais..jgn lpe bce doa nek moto ye adeq2 ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah...
      (-_-').. sjak bila aku kawen ngan adik ko nih..? hahaha

      Delete
  7. selalu jugak balik klate nek moto..modenas kriss 110 je.. layan bukit grik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pergh.. betol2.. kat antara grik ngan baling tu memang layan corner habis la.. hehehe

      Delete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Cara Lapor Penipuan Astro

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Review | Tayar Nankang Rodiac Sportiac

Gaji Ahli Farmasi