Skip to main content

PRK | Suara Mahasiswa


Sebuah perbualan yang dibincangkan antara aku dan kawan-kawan bila kami berada dalam kereta dalam perjalanan nak ke restoran ”Nasi Kerabu Golok” di Kelantan. (nanti aku cerita)

“Aku heran la. dari dulu sampai sekarang air kat dalam kampus ni dok kuning macam tu jugak. Kat luar kampus ni, air okay je.” Kata Hakim, selaku pelajar yang paling lama menetap di kampus kesihatan ini antara kami.  

 
gambar sekadar hiasan (sumber : google)

“tu la pasal. Kalau kat luar air kuning jugak tak pe. Tapi ni kat dalam kampus ni je yang air kuning. Maknanya, ada problem kat sini je la.” balas Zul.

“ha ah. Aku masa mula-mula nak gosok gigi dulu pun nak fikir 3-4 kali. Takut nanti gigi jadi lagi kuning.” Tambah aku.

“tak ada ke student yang nak masukkan dalam manifesto  masa PRK (Pilihan Raya Kampus) nak tuntut supaya air dalam kampus ni jadi jernih? Kalau ada, konfom aku sokong.!” Kata Hakim lagi.

“eh, tapi semalam masa taklimat, BHEPP (Bahagian Hal Ehwal dan Pembangunan Pelajar) cakap kampus ni tak ada PRK. Jenis dapat jawatan tanpa bertanding macam tu je.” Balas aku.

patut la...” ucap beberapa kawan aku yang lain. Hampir serentak!


maa'ssalamah,
Pha is 

Comments

  1. laaa...main pilih2 macam tu jeke?
    tak bestnye..

    ReplyDelete
  2. Mslh la camtu..camne nk basuh2 tu..mesti kotor kn?

    ReplyDelete
    Replies
    1. susah sikit la, kalau nk basuh baju putih..

      Delete
  3. Maksudnya tak ada apa apa pertandingan dan janji apa yang diperjuangkan. Patutlahhh

    ReplyDelete
  4. faiz da dtg usmkk kah? well, welcome to USM cawangan Kubang Kerian. sy dok sini da 4 tawon. tiap2 tawon usul masalah yang sama, takde penyelesaian. kami dok sini da 4tawon tak de perubahan jgak ttg masalah air ni. tp so far gigi gosok takde la smpai kuningkan gigi tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. saja buat hyperbola pasal gosok gigi tu...
      tapi, x pe la. dok sini 3 bulan je...

      Delete
  5. erkkk . mohon perintis baruu perjuangkan benda ni . hak anda . silaa buattt =D

    ReplyDelete
  6. boleh nampak tak betape bezanya servis yg dak2 usmkk dipinggirkan berbanding dok kat penang? beza mcm langit ngn bumi kan? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. x de la beza sangat... stiap kampus ada kelebihan dan kekurangan.. contohnya, kat kampus penang x de bilik airkon..!!! hahahaha

      Delete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Gelaran Adik Beradik Yang Betul

Gaji Ahli Farmasi

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

KTMD | Servise Penghantaran Motosikal