Photo | Jetty Jelutong Expressway


Tarikh : 3 Oktober 2012
Hari : Rabu
Masa : 6.15 pagi
Tempat : jeti Jelutong Expressway, Penang (5°23'6.16"N 100°19'4.03"E)
Aktiviti : mengambil gambar matahari terbit

Seawal jam 6.15 pagi, kami bertolak dari USM ke jelutong expressway. Ambil gambar punya pasal, sanggup bangun awal. Pukul 6 pagi pon sanggup. Tapi kelas pukul 9 pagi pun selalu lambat. Hampeh.

Pada mulanya, Jemey yang mintak aku tunjukkan tempat. Dia teringin nak pergi tapi dia tak tau tempat. Katanya ramai photographer yang selalu ambil gambar kat situ.

Kat bawah ni contoh-contoh gambar kat situ yang aku copy dari Mr. Google.


Maka, bermula lah projek menangkap cahaya matahari pagi.

Hasilnya :

1. photo by : jemey nikong (paling otai antara kami)
Camera: Nikon D90
 

2. photo by : duan
Camera: Nikon D90
 

3. photo by : Pha is
Camera : kamera handphone Sony Ericsson Xperia Arc. (nak jugak.. hahaha)

DSLR aku tak ada lagi. DSLR belum lagi suatu 'keperluan' untuk aku, cuma 'kehendak'. dah kerja nanti, kalau duit banyak sangat tak tau nak beli apa, baru aku beli la kot.. 

maa'ssalamah,
Pha is


Comments

  1. part pergi kelas lambat tu serius terasa kot haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah... sapa yg makan babi, dialah yg terasa haramnya.. hahaha

      Delete
  2. Kagum dengan keindahan yang Allah ciptakan...semoga suasana spt ini berkekalan, tiada pencemaran!

    ReplyDelete
  3. Gambar jemey nikong tu mengusik kalbu... *acecece* Macam ade satu kenangan..:)

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. jemey mmg terrer.. pha is baru amatur.. pakai pon kamera henset je.. hahahah

      Delete
  5. Pakai handphone pun jadi ba.. kira cantik la tu ^_^

    ReplyDelete

Post a Comment