Wednesday, December 14, 2011

orang mana?


Kisah 1
Situasi : masa orang nak mai memanggil*, sekitar musim kenduri.

Jiran : mak long, ni kami nak mintak sila la mai kenduri kahwin kat rumah 20 hari bulan 12 nanti.
Mak : insyaAllah... sapa yang kawen?
Jiran : si faisal tu la..
Mak : owh.. dengan orang mana?
Jiran : dengan orang Terengganu mak long oi.. Orang dekat2 dia tak mau. Jenuh kami masa nak pi meminang. Nasib baik jumpa rumah.
Mak : biaq pi la kat depa. Dah jodoh.
Jiran : hang pait, bila nak menikah?
Aku : (senyum)
Jiran : tak pa la mak long, saya mintak diri dulu la. assalamualaikum..
Mak : waalaukumussalam..
(lepas jiran dah blah)
Mak : hang pait, nanti tok sah dok cari orang jauh2 sangat. Dekat2 sudah.
Aku : (-_-')



Kisah 2
Situasi : beberapa kawan aku singgah mai rumah aku. Ada lelaki dan ada perempuan. Lepas diorang balik, adik2 aku menyakat aku, kononya aku “dengan” salah seorang yang mai rumah tadi.

Adik : abang, tadi bakal kakak ipar ka?
Aku : haish, mana ada. Kawan biasa2 ja.
Adik : hmm.. ye la tu...
Mak : yang mana satu ni? (tiba2 menyampuk)
Adik : yang duduk kat area Selangor tu, mak... hehehe
Mak : jauh jugak tu... hang ni pait, cari la yang dekat2 sikit..!
Aku :   (=_=')




Kisah 3
Situasi : aku dan mak dok sembang2 di luar rumah pada waktu petang

Mak : bla bla bla...
Aku : bla bla bla...
Mak : dalam mak dok perhati, mak tengok orang perak ni baguih2. Mak bekenan la kat orang perak. Hang tak dak ka kawan2 perempuan yang orang perak?
Aku: (=_=")


*memanggil = menjemput ke kenduri kahwin.

Pha is

16 comments:

  1. hahaha..jap sakit perut aku.
    ni ke ciri ke-2 tu? ;p

    ReplyDelete
  2. hahaha! baca lah ! http://whencuteliltinywitchwrite.blogspot.com/2011/12/proudly-mix.html

    ReplyDelete
  3. @kina niu leka. ok.. dah baca... tapi aku bukan org perak.. x de kaitan.. hehehe

    ReplyDelete
  4. Fuh, mak pha is mmg ada calon org perak nie....jeng jeng jeng...

    ReplyDelete
    Replies
    1. x de.. cuma mengharap nk dapat org perak.. hehehe

      Delete
  5. ok fine..lawak plak baca..huhu mak berkenan org perak la tu..hint dah bg..:P

    ReplyDelete
  6. haha.. dah tibe masa tu, asik dialog pi mai pi mai tang tu jekkkk :)

    ReplyDelete
  7. haha bila nak makan nasik minyak nie. dah terasa dah nie. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. lmbat lagi.. sebelum merasa nasi minyak, nk kena merasa dulu tukar minyak itam kat moto baru.. hehehe

      Delete
  8. bila dah besar2 nie ini salah satu sebab aku jarang pi kenduri kawin..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...