Skip to main content

Dalam Hati Ada Taman

dalam aku dok berlatih demo kat umah persatuan PSSCM cawangan Pulau Pinang, macam2 "kenangan" yang aku dapat. tapi, bak kata orang, yang baik dijadikan tauladan, yang buruk dijadikan sempadan. hehehe..

dalam banyak2 hal, ada satu kejadian yang aku tak boleh lupa. masa tu kami tengah berlatih demo. tiba2 salah seorang dari kami ternampak seekor kucing yang tengah berjalan (merangkak) sambil menghenjut-henjut kaki. macam patah.

lepas seorang, seorang pi tengok kucing tuh. kesian. nampak macam kucing tu terseksa. tapi dah nak buat macam mana.. aku pon buat bodo je la.. bukannya aku tak kesian,  cuma rasa kesian tu sikit je la.. tak de la sampai aku menangis.

tapi yang tak tahannya, latihan demo kami malam tu sampai hampir2 tergendala disebabkan  ahli2 silat yang lain kesian tengok kucing tuh.

semuanya otai silat, muka dah ganas, kalau ajak pi gadoh pon kira no hal la... segala serangan senjata tajam dah tak heran, hati dah keras la katakan. takat luka berdarah time latihan pon dah lali dah. tapi bila tengok kucing patah kaki, semua pakat dok sedih dan kesian kat kucing tu sampai latihan silat terhenti.

"ish, aku tak boleh la tengok benda2 macam ni. kesian kot.... sakit tuu...."
"tu la pasai... kesian..."
"tak sampai ati la aku nak tengok.."
"macam mana nak buat ni? vet bukak tak lagi tengah2 malam ni..?"
"tak kot... kalau bukak pon, susah nak bawak. dia tengah dok sakit. kalau kita pegang, bukannya dia mau dok diam.."
"tu la... sat lagi dia lagi sakit... lagi kesian.."
"ish... tak tau la aku... abih tu, tak kan nak biaq?"
"tu la... tak sampai ati wei... tak kan kita nak biaq macam tu ja...?"

(antara dialog2 yang diucapkan pada malam tu)

aku : pergh...!!! gua respect la sama lu.... hehehe...




Pha is

Comments

  1. gua pun respect.... hehehehe

    ReplyDelete
  2. depa?depa tu???aku tak boleh bayangggggggggggg...


    rindu nk berdemo..tsk tsk..

    ReplyDelete
  3. igt x yg ajar ko katagori tempur tu... haa..... dia pon boleh tahan punya kesiannya... hehehehe

    ReplyDelete
  4. kesiannya kucing 2...tp muka ganas dlm hati ada taman 2 yg x tahan 2...hahaha

    ReplyDelete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Cara Lapor Penipuan Astro

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Gaji Ahli Farmasi

Review | Tayar Nankang Rodiac Sportiac