1.2.12

saiz baju


Sejak mula berjinak-jinak dalam dunia printing bisnes ni, macam-macam pengalaman yang aku dapat. Ada yang best, ada yang tak beberapa nak best. Biasa la tuh.

"Berniagalah kamu kerana sembilan persepuluh punca rezeki adalah di dalam perniagaan."


Cuma yang tak boleh aku lupa, sejak kami beroperasi, ramai jugak member2 aku yang tempah baju. Kadang2, rasa nak tergelak jugak. Sebab ada kawan perempuan yang aku ‘nampak’ saiz badannya lebih besar dari aku, tapi mintak saiz yang kecik.

Bila tengok senarai saiz, rasa macam susah nak percaya je. Boleh muat ke? Hmm.. tak tau la aku nak kata apa..

“Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu (bahan-bahan untuk) pakaian menutup aurat kamu, dan pakaian perhiasan; dan pakaian yang berupa taqwa itulah yang sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah dari tanda-tanda (limpah kurnia) Allah (dan rahmatNya kepada hamba-hambaNya) supaya mereka mengenangnya (dan bersyukur).”
(Al-A’raaf, 7:26)

Pha is

8 comments:

  1. yang kita tahu..perempuan biarlah melabuhkan pakaiannya menutupi punggung ...dan longgar..itu yang ayah kita ajarkan sejak dari kecik..

    ReplyDelete
  2. aurat zaman sekrang dh disalah anggap sebagai universal doh..

    ReplyDelete
  3. buat je saiz pmpuan sama bsr ngan laki, hehehe sbb slalu saiz pmpuan mmg kecik dri laki.

    selamat berniaga. hehe

    ReplyDelete
  4. nak tempahh 1 baju muslimah wana pepel bolehh tak ? ka mmg ada dsgn sndirik. ka cam na ? :)

    ReplyDelete
  5. nazihatul hanan : boleh2... kalau nak design sendiri pon boleh... tapi, "1 baju" disitu maksudnya "1 HELAI" je ke? sebab kalau tempah banyak, boleh dapat murah sikit. hehe

    ReplyDelete
  6. kalau sehelai bapa eh ? emm nanti nak tya akak dulu.. dia nak tempah jugak ka camna.. boleh bg qoutation tak? atau email kat saya y_nurulashyikin@ yahoo.com.. tapi tak eti nak dsgn.. tapi nak yg lengan cekak punyaa :)

    ReplyDelete