27.10.12

Disclaimer Hikayat Budak Pening


setelah terbaca beberapa kepentingan untuk menyatakan "penafian" (disclaimer) dalam blog dari beberapa blog otai yang lain, lantas, aku pun buat je la. tak rugi apa-apa pun. 

style disclaimer ni pon aku  ambil "inspirasi" dari beberapa blog lain. lepastu, aku gabung-gabungkan mengikut kesesuaian. hasilnya, tadaa...!


©Hak cipta terpelihara. Blog ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat dan cerita yang diluahkan di sini adalah dari diri penulis sendiri, tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika dinyatakan sebaliknya. 

Setiap entri yang tersiar di blog Hikayat Budak Pening ini dihasilkan untuk tujuan perkongsian. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun harus dikreditkan kepada Hikayat Budak Pening untuk memudahkan proses rujukan.

Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersial, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin Penulis terlebih dahulu.

Penulis tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kesilapan atau ketinggalan dalam maklumat dalam blog ini. Penulis juga tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kerugian, kecederaan, atau kerosakan daripada paparan atau menggunakan maklumat di blog ini.

Pendapat penulis dan penafian ini tidak semestinya kekal. ianya boleh berubah dari masa ke semasa bergantung kepada keadaan semasa. 

Pha is

17 comments:

  1. penting disclaimer ni kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada la jugak kepentingan. tapi, sejak adanya akta baru ni, x jadi apa2 jugak.. hehehe

      Delete
  2. Blog saya tak ada ruangan disclaimer tapi banyak penulisan saya menjadi rujukan para pelajar untuk menyiapkan kerja kursus atau asignment mereka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.. bagus la... saya saja je nk buh... kunun nak bagi nampak pro.. hehehe

      Delete
  3. husna dah jd sebahagian budak pening..
    yg ke-1132..=D

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. banyak jugak. antaranya sekadar nk menyatakan pendirian penulis. contoh, ada setengah orang tak bagi copy, tapi saya tak kisah sangat... hehehe..

      Delete
  5. Panjangnya...hihihiji
    Tapi sejak ada akta baru ni...aku lihat disclaimer ni mcm tak function ajer sebab apa2 berlaku kat blogvksu...ksu tetap kena..huhuhuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada blogger lain yg lagi panjang.. siap berpuluh point... hehehe
      hmm.. tu la... sbb akta baru ni, kna jaga2 sikit. apa2 yg tertulis kat blog kita, kita yg kena bertanggung jawab walaupon orang lain yg tulis...

      Delete
  6. Replies
    1. tak wajib pon... sekadar nk nmpak kunun pro.. hahaha

      Delete
  7. perlu ke? mcm kelakar klu aku letak kat blog aku yg henta hape2 tu kahkahakhaa!

    ReplyDelete
  8. boleh copy paste tak?? heheheheehe

    ReplyDelete
  9. kita bertanggungjawab pada blog kita.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ikut akta baru tu, mcm tu la.. so, kena la jaga2.. disclaimer ni saja je.. hehe

      Delete