19.1.12

Jalan Teluk Bahang : "Canyon" NFS Carbon


Baru2 ni, lepas boring sangat2 bila dah abes exam, aku main balik career Need For Speed : Carbon buat kali yang ketiga. habis dalam 2 kali main dan rekod terbaru, kalahkan ketua last sekali dalam ‘acara’ canyon dalam cubaan yang ke-3.

Lepas tu pulak, juga baru2 ni, aku dan member2 pi mandi air terjun titi kerrawang. Apa yang specialnya kat titi kerawang ni ialah, untuk ke sana, kita perlu melalui Jalan Teluk Bahang di lereng2 bukit yang lebih kurang macam perlumbaan canyon event dalam NFS : carbon.

air terjun titi kerawang
latitude :   5°24'11.52"N
longitude : 100°13'20.85"E

Jarak jalan lereng bukit tu lebih kurang 8.5km kalau dari dari empangan teluk bahang dan 3 km kalau dari balik pulau. Masa aku lalu jalan tu, memang layan habis la. macam tengah main game NFS : Carbon.

 
sumber : google

Tengah syok ‘melayan corner’, tiba2 ada sorang budak naik moto EX5 modify potong aku. Bunyi moto tu dah macam ada firing system. Meletup-letup bunyi kat ekzos. Boleh tahan jugak laju. Aku apa lagi, follow belakang la. tengok boleh catch up or tak. Budak tu dah macam jadi aku punya “drafter”. (sapa penah main, mesti paham)

Memang layan....

Pha is

8 comments:

  1. Replies
    1. yup.. banyak pakai istilah dalam game tu... heheh

      Delete
  2. ceh..patut lah xpaham. sebab tak penah main game. hari tu mmber ada beli cd game. need for speed underground...sama la kan. heeee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. underground lebih kurang macam "abang" kepada carbon la... diorang ni adik beradik.. hehehehe

      Delete
  3. jalan situ mmg mencabar..tp lbh ekstrim jalan dari balik pulau ke teluk bahang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la tu.. jalan tu la yg dimaksudkan.. dari balik pulau ke teluk bahang..

      Delete
  4. Dulu en. suami akak sukalah xtvt cenggini tapi sekarang dah pencen.. hehehe..

    ReplyDelete