Ada apa dengan Faiz?

Faiz atau ‘faaizun’ dalam bahasa arab bermaksud “orang yang Berjaya” (kata nama), berasal dari perkataan dasar “faaza” iaitu Berjaya.  Jadi kali ni jom kita lihat senarai orang bernama faiz yang telah Berjaya mengharumkan nama Malaysia.

Faiz Subri



Memang tak asing lagi, baru-baru ni nama Negara kita telah diharumkan oleh seorang anak muda bernama Faiz Subri kerana telah menjadi pemenang dalam FIFA Puskas Award di Switzerland baru-baru ini.

Mejar Dr. Faiz bin Khaleed 



Mungkin ramai yang dah mula lupa, pada tahun 2007, Negara kita berbangga kerana mempunyai angkasawan pertama Malysia Datuk Dr. Sheikh Muszaphar Shukor dan Mejar Dr. Faiz bin Khaleed sebagai calon angkasawan simpanan.

Faiz Zakaria


Bagi yang belum tahu, Faiz Zakaria adalah satu-satunya rakyat Malaysia yang telah Berjaya mengharumkan dunia dengan menjadi penulis pertama bagi sebuah blog yang bernama Hikayat Budak Pening. Hehehe..


p/s : Siapa tokoh Negara yang mempunyai nama yang sama dengan korang?


Comments

  1. Tahniah Faiz Subri, tumpang happy dan bangga.

    Yeay! tak sia-sia Mrs. A vote.

    Okaylah kasi chancelah orang nama Faiz tu nak tumpang sekaki ngeh!ngeh!ngeh!

    ReplyDelete
  2. Tahniah faiz subri n pasti tuah nama juga kan membawa jaya juga kpd Faiz Zakaria Insya-Allah.

    ReplyDelete
  3. Faiz dan pha is
    Sama kot tapi tak serupa
    tentang ejaan.

    Selamat berjaya.

    ReplyDelete
  4. tahniah utk semua yg berama faiz! ;-)

    ReplyDelete
  5. Hahaha. Nak jugak yang last tu kan 😂

    ReplyDelete
  6. Huhuhu... untung larr ada nama Faiz jugak... :P

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Hehehehe suspen je baca yang last tu... heheheh apa pun tahniah.. 😅😅😅

    ReplyDelete
  10. puskas tu mende..
    em..xfhm anugrah fifa ap yg dia menang..huuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun x paham sangat sbb x minat bola.. tapi sebab nama malaysia n nama faiz punya pasal.. hehehe

      Delete
  11. Faiz zakaria tu sis JM kenal sgt... mmg berjaya dak tu..so bagi ibu2 yg mengadung atau bakal mengadung sila pilih nama Faiz! 😬

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingatkan nk kata kpd ibu2 yg ada anak dara, boleh buat saya sbagai calon menantu pilihan.. hahahaha

      Delete
  12. Okay.. Faiz yang last tu saya kenal.. hehehe

    ReplyDelete
  13. Fatin Liyana blogger terkenal dan penulis tu. eh. nama fatin gak kan.. Haha..

    ReplyDelete
  14. pheeewittt nama yang mengharumkan negara no 3 tu haha

    ReplyDelete

Post a Comment