Wednesday, August 24, 2016

[Gambar] Zul Ariffin | Ejim Si Tombiruo

dulu dalam entri aku yang bertajuk "Tombiruo Difilemkan", aku ada sebut yang novel trilogi tombiruo (Tombiruo, Semangat Hutan, dan Tombiruo Terakhir) karya Novelis thriller nombor 1 Malaysia, Ramlee Awang Murshid diumumkan bakal difilemkan.


Zul Ariffin | Ejim Si Tombiruo


dan baru-baru ni, barisan pelakon yang terlibat dah pun diumumkan. Watak utama, Ejim si Tombiruo bakal dilakonkan oleh pelakon Zul Ariffin! hmm.. okay la. tiada bantahan dari aku personally, sebab aku rasa sesuai dengan tubuh badan dia.

walaupun ejim sasa, tapi kalau dah duk dalam hutan tak boleh nak sado besar-besar sangat nanti tak logic la pulak. so, Tahniah buat pelakon Zul Ariffin sebab berjaya turunkan berat badan sebanyak 13kg dalam masa 3 minggu bagi menjayakan watak tersebut.

hasilnya, tadaa..!

semangat hutan, penunggu, RAMFC, RAM, Ramlee Awang Murshid, novel, filem adaptasi novel
pelakon Zul Ariffin sebagai Ejim si tombiruo (penunggu rimba)


sumber dan rujukan :
1. Zul Ariffin instagram photo
2. Astro Gempak. (2016 Aug 19). Diet keras demi watak dalam Tombiruo, Zul Ariffin turun 13kg. Astro Awani; dipetik dari http://www.astroawani.com/berita-hiburan/diet-keras-demi-watak-dalam-tombiruo-zul-ariffin-turun-13kg-114537

42 comments:

  1. tak sabar tunggu cerita ni.. hopefully tak bnyak tokok tambah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tokok tambah..? rasanya nnti yg kurang maybe la.. takut nnti potong banyak sangat.

      Delete
  2. NOVEL DGN CITER MENARIK LAYAK DIFILEMKN...TAHNIAH KPD PEMBAWA WATAK UTAMANYA ZUL ARIFFIN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah jugak kepada penulisnya sbb berjaya menzahirkan penulisan beliau ke layar perak..

      Delete
  3. Wahh tak sbr nk tgk cmna la jdnya cite tu

    ReplyDelete
  4. Harap sangat cerita sunan tak difilemkan. Sebabnya nnt hilang apa yg diimaginasi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. betol2.. terutamanya sbb teknology CGI kat malaysia belum lagi cukup sempurna untuk nk menzahirkan hantu dan jin2 dalam cerita tu.

      Delete
  5. dah di filemkan erk....ada rezeki nak tgk la nnti....rietta mmg minat karya RAM

    ReplyDelete
  6. populat gak novel ni..harap citer sama best mcm novellah..

    ReplyDelete
  7. Harap tidak lari dari 'landasa' sebenar.. ;)

    psstt: ggrrr... mioww... body dia auwww... hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi.. hahaha
      tamo tamo.. jaga mata.. hehehe

      Delete
  8. hurmm tak tahu nak komen..
    husna ada semangat hutan! terjebak dgn RAM masa pertama kali baca ungu karmila.. lepas tu siri sunan.. memang best! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. semangat hutan je? tombiruo dengan tombiruo terakhir dah baca?
      bagi saya tombiruo lagi best dari saga laksamana sunan. but then, ikut citarasa individu jugak la..
      tombiruo trilogy bagi saya yg paling best, terutamanya tombiruo terakhir. menangis kot baca..

      Delete
  9. Wajib tengok ni sebab peminat novel-novel RAM.

    Lepas ini bolehlah adaptasikan trilogi Bagaikamn Puteri pulak ke drama ke filem ke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau drama, mungkin saya setuju sebab jalan cerita dia panjang sangat, mcm kurg sesuai buat filem. cuma, CGi kna power la..

      Delete
  10. kalau dah badan berketak camtu..duduk dlm hutan mmg tak logik lah..bukan dpt makan berkhasiat pun..adeii

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh, khasiat la jugak sbb dia pandai memburu. ketak2 sbb banyak guna musle panjat pokok.. hehehe

      Delete
  11. pergh 3 mggu leh dapat badan mcm tu..gulrp!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan la.. dia mmg dah berketak pun.. 3 minggu tu untuk kurangkan sado tu, spaya ketak tu x besar2 sangat.. just nice org putih kata.. hehehe

      Delete
  12. sekali pandang rasa ngeri tgk badan camtu 2,3 kali pandang rasa tergoda plak ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi JM.. behave.. behave..
      hahahaha

      Delete
  13. harap2 lakonan pun mantap cam badan yg sasa tu

    ReplyDelete
  14. Tak sabar nak tengok.. tapi lambat lagi.. T_T big fan RAM too.. Hehe..

    ReplyDelete
  15. xsbaq nk tgk.. baca novel ni dh lama sejak skolah kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la.. sejak form 3 kot rasanya kalau x silap.

      Delete
    2. ada gak part2 yg dh lupa tp dia ni semangat hutan dan ada twin klau xsilap

      Delete
    3. nk kata "semangat" tu xde la sangat..manusia biasa je...

      Delete
  16. Aku mmg antara peminat novelis RAM... tak sabar juga nak tengok filem ni.

    ReplyDelete
  17. abam sado ni berlakon apa pun.. ramai ja anak dara kat luqq sana dok tunggu depan tv..

    ReplyDelete
  18. Tapi filem ni memang menarik pun.. mummy pun tak sabo nak tggu tayangan dia

    ReplyDelete
  19. Saya peminat tegar novel2 RAM. Teringin juga nak tgk filem ni :)

    ReplyDelete
  20. Replies
    1. mana ada.. masih maintain.. cuma dah kurang besar je..

      Delete