Skip to main content

Rutin Hujung Minggu



Suatu petang di tempat kerja...

Reka : Pha Is, ahad ni U ada pergi kenduri kahwin tak?
Aku : tak ada. Kenapa?
Reka : kalau tak ada, saya nak mintak tukar duty dengan U ahad ni. Saya tengok U ni tiap2 hujung minggu asyik pergi kenduri kahwin je. Takut U tak free..
Aku : (-_-‘)

[dalam hati] : rutin aku tiap2 hujung minggu memang hanya untuk pergi kenduri kahwin je..

Kawan Kahwin : leftenan Hazwan dan Nabila.


Banyaknya kenduri kahwin yang aku pi sejak dua menjak ni, sampai rakan sekerja aku rasa macam tiap2 hujung minggu dia syik Nampak gambar kenduri kahwin je kat wall fb aku. Contohnya baru-baru ini aku ada menghadiri kenduri kahwin kawan sekolah menangah aku, leftenan Hazwan dan pasanganya Nabila.

Pha Is, Perkahwinan Tentera,

Tahniah aku ucapkan buat Leftenan Hazwan dan pasangan. Semoga berbahagia berkekalan hingga ke syurga.

kalau tahun-tahun yang lepas, aku selalu mengenangkan nasib diri yang masih single tatkala melihat kawan-kawan sebaya yang lain yang sudahpun mendirikan rumah tangga. tapi sekarang, aku dah tak rasa apa-apa.


mungkin sebab aku dah immune.. atau mungkin juga sebab aku dah matang? hmm...

Comments

  1. Hujung minggu memang selalu gantung kuali. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat tempat cikna weekday pun ade yang gantung kuali coz ramai sngt yg wat kndri

      Delete
    2. wow.. knduri weekdays..? cuti sekolah kot..

      Delete
  2. Rileks je Pha Is.. sampai masa akan tiba jua masa tu.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sampai tiba masanya waktu, insyaAllah.. :)

      Delete
  3. mesti FB hang penuh gmbr kenduri kahwin je kan. hehehe...

    ReplyDelete
  4. SERONOKNYA GI KENDURI KHWIN TIAP HUJUNG MINGGU YA PHA IS SAMBIL TU BOLEH JE;ING2 CARI CALON...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jeling tu jeling jugak.. tapi x de yg melekat dihati.. hehehe

      Delete
  5. kena cari sorang la tu...atau dah ada calon ?

    ReplyDelete
  6. Ambil aura dari kawan2 dulu...nanti tiba masa sampai lah jodohnya..

    ReplyDelete
  7. Wah siap jadi rutin hujung minggu... Ramainya kawan Pha Is yang kahwin yer...

    ReplyDelete
  8. Rasanya sebab dah matang kot.. hehehe..

    ReplyDelete
  9. Asalam Pha is..semoga ceria ya Bwalkiang ke sini awal pagi..

    ReplyDelete
  10. dh matang kot?tp laki ni kwen lmbt pon xpa

    ReplyDelete
  11. lex lex lu
    jodoh rezeki ajal maut semua rahsia Dia
    insyallah kita hanya mampu berdoa ok
    happy happy

    ReplyDelete
  12. Best la hunjung minggu makan lauk kenduri

    ReplyDelete
  13. hahahaha.. masih mencari ada seribu hari lg

    ReplyDelete
  14. bila masa berlalu , kita akan rasa ...nasib baik x kahwin lagi ... heheheee

    ReplyDelete
  15. Lek la Pha Is kan "life begin at 40"... klu dh jodoh xkemana ti dia yg dtg dgn sndrinye (mcm cikna).....*_^

    ReplyDelete
  16. immune....tadi exam paper immunology susah nak jawab.
    haha takde kena mengena langsung dgn tajuk entry.
    good luck PRP!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..
      teena ambik degree kan? konfius kejap..

      Delete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Gelaran Adik Beradik Yang Betul

Gaji Ahli Farmasi

KTMD | Servise Penghantaran Motosikal