Skip to main content

WW #88 | Pelam




P/s : skrg sdg bercuti midsem. Sdg goyang kaki kt rumah. Update pun pkai android. Klau stakat wordless Wednesday ok la. Kalau entry biasa, x larat nk taip :)
posted from Bloggeroid

Comments

  1. Sekarang ni pokok pelam depan rumah pertama kali berbunga tapi macam xlekat jer, asyik kena ribut dan hujan lebat agaknye...
    Balik nanti singgah KKB antar buah pelam ye...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. KKB? kat mana tu? KB saya tahu la..

      Delete
  2. wah bestnya...banyak buah dia..nway selamat bercutu pha is...candy Crush for you!!!

    ReplyDelete
  3. suka sangat pelam. lagi2 kalau ada mak bee.. perghh lengkap hidupku. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haahaha.. kuah rojak mak bee.. lejen tu..

      Delete
  4. goyang kaki ker..ingatkan goyang pokok pelam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha.. ini lawak.. hehhe..
      tapi xde la sampai tahap goyang pokok.. ambil galah jolokkan je.. hehehe

      Delete
  5. yummy...klu buat jeruk sedap nie...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sempat nk buat jeruk pun.. habis.. hahaha

      Delete
  6. la ni mmg musim pelam di sana tapi nampak xberapa besar buahnya lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab x dan nk besar, kami pakat kait habis.. hehehe

      Delete
  7. ptt hilang!hahahaha..erksss..kembang tekak tgk buah pelam..kalau kat sini xpanggil pun pelam..panggil mangga bulat je..ehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. digi dan libress kt sini..morning!

      Delete
    2. sama la tu.. ni pelam epal.. mmg bulat2 macam buah epal.. hehehe
      thanks..

      Delete
  8. Replies
    1. ha ah.. ratah saja macam tu pun dah sedap. hehe

      Delete
  9. Pokok pelam zumal tengah berbunga tak sabar tunggu buah... Selamat bercuti Pha Is :)

    ReplyDelete
  10. Sedap tu cicah kicap ...
    Alahai mmg best makan time duk kat pangkin petang2...
    Makan pulak ramai2 lg ler meletoppp

    ReplyDelete
  11. sekarang ini banyak pokok mempelam yang berbuah di kawasan taman. di kampung macam kurang sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. rumah saya kat kawasan kampung.. banyak je yg berbuah..

      Delete
  12. Aduh... tengok pelam pulak... buat k nrl terliur je... sedap menyicah ni... ^__^

    ReplyDelete
  13. selamat bercuti pha..happy holiday ^^

    ReplyDelete
  14. Pelam ke? Bukan mempelam ek? Kalau Kelantan panggil pauh

    ReplyDelete
  15. Replies
    1. yup.. tepat sekali.. pelam epal.. :)

      Delete
  16. Tadi di pekan Batang Kali ada jual pelam, 3 kilo RM10.

    ReplyDelete
  17. sedapnya pelam! keluar air liur ni.

    ReplyDelete
  18. Mangga epall??? uwarrghhhh sedap nyerr!! suker tauu!

    ReplyDelete
  19. best gila lepak dok umah.. haha..

    ReplyDelete
  20. sedapnya mempelam.. selamat bercuti pha is.. menabung 3kali digi.. :D

    ReplyDelete
  21. bes la lepak umah...relax puas2 k...Digi Digi yuk pha is :)

    ReplyDelete
  22. wow..gulai dengan daging salai..mmmphhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. gulai? daging salai? padia ni..? heheheh

      Delete
  23. sedap makan dicicah dgn kicap cili tu

    ReplyDelete
  24. Selamat bercuti phais... ngadap pelam lelamaaaa... nanti rindu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngan pelam pun boleh rindu..? hahahah

      Delete
  25. tak sabar nak balik rumah MIL hujung bulan ni nak hadap mangga dengan jambu air kat depan rumah.. nyum2.. dapnye... hehehe...

    ReplyDelete
  26. erm..wowo best.....btw selamat bercuti sambil goyang kali bro..hihihihhi

    ReplyDelete
  27. Selamat bercuti phais... relax2 supaya tak pening2 lagi... buah mempelam epal ke tu ..bulat jer..

    ReplyDelete
  28. Buat jeruk sedapnyeee... Selamat bercuti Pha is :D

    ReplyDelete
  29. Syoknya cuti . Mencekik mempelam ni sambil goyang kaki sedap jugak :P

    ReplyDelete
  30. ni bagi org ngandung terliur ni :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. sabar BW... nnti mengidam, teruk si suami tu.. heheh

      Delete
  31. buah mempelam nie kalau manis sedap....

    ReplyDelete
  32. aduhh..ko betul2 buat aku craving ngan pelam nie..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  33. husna plak dh abeh final.. tgh bersenang lenang cicah pelam.. hehehe..

    ReplyDelete
  34. Mangga epal atau nama lainnya ialah mangga India :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Cara Lapor Penipuan Astro

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Review | Tayar Nankang Rodiac Sportiac

Gaji Ahli Farmasi