WW #91 | Kote Mamak?

kotey, 18sx, bukan lucah

Comments

  1. Pernah dengar, tapi tak pernah tengok... Untuk apa tu, perubatan ke Pha Is ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. entahla.. saya pun cuma pernah dengar nama je. tak pasti kegunaan dia..

      Delete
  2. Sapalah agaknya yg mula2 bagi nama buah ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tau la.. direct sangat maksudnya.. hahaha

      Delete
  3. Replies
    1. tak tau la.. yg tu kena tanya orang tua2 dulu..

      Delete
  4. Wordless... nak tergelak pulak huhu.. :D

    ReplyDelete
  5. camanelah buah tu boleh dapat nama tu agaknya..
    sapelah yang bagi nama tu agaknya.. apa sebabnya..

    ReplyDelete
  6. org dulu beri nama pakai hentam saja ... jumpa darlie di sini .

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa plak hentam.. mesti ada pasal kenapa bagi nama macam tu.. hehehe

      Delete
  7. Huhuhu kenapa pelik benorr namanyerr tu Pha Is ..
    Singgah Dan Klik2 SINI ..

    ReplyDelete
  8. Peliknya nama..klik shick for your skin..

    ReplyDelete
  9. Wah gambarnya kok aneh gitu ya :D

    ReplyDelete
  10. Setau saya orang Perlis pangge buah ni Kote Mamak.

    ReplyDelete
  11. Setau saya orang Perlis pangge buah ni Kote Mamak.

    ReplyDelete
  12. owh kote mamak ni....ni boleh buat ubat utk gout...

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.. saya tak tau plak kegunaan buah ni..

      Delete
  13. haha... kat sekolah rendah dulu banyak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. waa... habis tu, dulu masa sekolah rendah, panggil dengan nama tu jugak ke.. mesti macam pelik je.. hahaha

      Delete
  14. tak sanggup nak sebut namanya hehe...tp ia byk khasiat perubatan,kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. etah.. saya pun kurang pasti khasiatnya..

      Delete
  15. lama tak tengok buah ni.. dulu kat kampung akak ade pokok buah ni

    ReplyDelete
  16. pernah tengak buah ni, tapi tak tau khasiatnya

    ReplyDelete
  17. Blog JR pun tayang gambar ni..haha ; jgn tesebut mamak yg mana satu ya..

    ReplyDelete
  18. ni kalo budak dgr ni, bole timbulkan salah faham nih...

    ReplyDelete
  19. bau pelik buah nie...pernah ada budak yg bawak buah nie pi sekolah dulu..time sekolah rendah dulu..sekali cigu buat spot check,dia pesan siap2 dekat semua time perhimpunan mingguan.." jangan bawak buah nie mai sekolah.."..=_="

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAHAHAHA... ni mesti sbb tak mau budak2 dok pikir lucah.. hahaha

      Delete
  20. Replies
    1. hahaha.. ni adalah fakta, bukan saja2 reka.. hahaha

      Delete
  21. Replies
    1. entah la. dah nama tu je yg paling sesuai kot. hehehe

      Delete
  22. Replies
    1. owh. saya tak pernah makan lagi buah ni..

      Delete
  23. sedap ni dimakan dgn kelapa parut..isinya hitam likat..klik2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.. ni pun saya ambil gambar dari fb je.. x pernah lagi jumpa buah ni depan mata..

      Delete
  24. lain macam plak la nama tu....x pernah dengar plak...

    ReplyDelete
  25. Singgah lagi tengok kote mamak sambil menabung darlie.. adoii.. giler lucah hahahaa.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha..ha..bunyi lucah giler bro khir... ha..ha..
      tapi buah KOTE MAMAK ni bgus dan byak khasiat prubatan...
      singgah sini mnabung bro..

      Delete
    2. owh,, terima kasih bro sobri yaacob atas perkongsian..

      Delete
    3. Hang kena buat kajian ni...mungkin boleh dikomersialkan dalam perubatan moden, hehe...

      Delete
    4. boleh try.. boleh try.. hehhe

      Delete
  26. Masa bunda kecik2 dulu bunda biasa tengok dan biasa makan...
    Bolihlah tahan rasanya...dah tak blh nak bayangkan rasanya macam mana....dah lama sangat..
    Cuma namanya aja yg tak sedap didengar...

    ReplyDelete
  27. asal la nama pelik2.. hadoii. xpernah tgk pulak

    ReplyDelete
  28. cam petai je tangkai dia... tapi besar dan hitam.. nama pun tak senonoh :p haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk buat macam mana.. dah nama dia macam tu.. hehehe

      Delete
  29. lucahnya nama... tibe2 rasa malu nak sebut... -_-

    ReplyDelete
  30. Ya, saya pernah dengar dan pernah tengok buah ni la.

    ReplyDelete

Post a Comment