Skip to main content

Pandangan Tokoh Bukan Islam Terhadap Rasulullah

salam Jumaat. di pagi jumaat yang barakah ini, mari sama-sama kita berselawat keatas Nabi Muhammad SAW dan keatas ahli keluarga baginda serta para sahabat.

Allahumma solli wa sallim a'la saiyidina Muhammad wa a'la alihi wa sohbihi wa sallam

Pandangan Tokoh Bukan Islam Terhadap Rasulullah




1. Mahatma Gandhi : 

Muhammad adalah yang terbaik dan kisahnya tidak dipertikai langsung bagi jutaan manusia, dan Muhammad membawa Islam dengan Kezuhudan dan berkasih sayang sesama sahabat sahabatnya, keberaniannya dan kepercayaan yang Tulus dan Ikhlasnya kepada ALLAH dan kata akhirnya tidak ada yang lebih dari ini melainkan Kehidupan Muhammad S.A.W.

2. Sir George Bernard : 

Aku selalu memandang tinggi agama Muhammad S.A.W disebabkan ianya satu tenaga (semangat) yang terbaik dan ia membawa satu agama yang boleh memukau seluruh alam dan dapat di terima pada mana-mana zaman pun, dan sekiranya mengikut pandangan aku yang berfahaman Anti-Christ, Muhammad S.A.W adalah Penyelamat kami.

3. Thomas Carlyle : 

Penipuan yang sebenar-benarnya yang telah tertimbun pada Muhammad S.A.W (disebabkan tuduhan tuduhan jahat mereka) hanya memalukan kita sahaja.

4. W.M. Watt : 

Muhammad S.A.W adalah seorang yang berakhlak mulia dan ramai yang mengikutinya dan meletakkannya sebagai Ketua di sebabkan akhlaknya yang mulia.

dipetik dari : 
Gempak.Org. (2013 Dec 26). PANDANGAN TOKOH BUKAN ISLAM BERKENAAN RASULULLAH S.A.W. Facebook Picture. retrieved from https://www.facebook.com/Gempak.Org/posts/619030781480001

Comments

  1. Nabi Muhammad tokoh tauladan sepanjang zaman.. salam jumaat pha is..:)

    ReplyDelete
  2. Nabi Muhammad adalah sebaik - baik ikutan :)

    ReplyDelete
  3. Nabi Muhammad saw idola sarwa jagat alam...

    ReplyDelete
  4. amalkan al-qur'an dan sunnah beliau :)

    ReplyDelete
  5. Rasulullah...betapa mulianya Baginda..yg bukan Islam pun mengakui hebatnya Rasul kita...Subhanallah..

    ReplyDelete
  6. Salam Jumaat...Nabi Muhammad adalah contoh yang terbaik sebagai ikutan :)

    ReplyDelete
  7. tapi ada dikalangan umat islam sendiri yang tak ingat Rasulnya

    ReplyDelete
  8. maka, kita sebagai umatnya harus berbangga dengan Rasullullah s.a.w dengan cara selalulah berselawat ke atas Baginda ....

    Boleh jenguk mama di sini.. Mommy As Blog

    ReplyDelete
  9. salam jumaat pha is.. sememangnya rasulullah saw.. contoh terbaik dalam semua aspek kehidupan sepanjang zaman..

    ReplyDelete
  10. salam jumaat, perkongsian yh baik :)

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Perkongsian yang baik Pha Is..TQ..:DD

    ReplyDelete
  13. orang luar pun pandang tinggi pada nabi..tapi segelintir daripada kita suka merendahkan baginda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. sedih betol bila tengok org yg mengaku islam sendiri menghina nabi...

      Delete
  14. Rasulullah saw pemimpin agung sepanjang zaman. Selawat & salam keatas junjungan Rasullullah, kaum keluarga & sahabat2nya sekelian. Salam Jumaat Pha Is.

    ReplyDelete
  15. Awesome...!
    Nabi Muhammad s.a.w guru lepada umat Sepanjang Zaman...

    ReplyDelete
  16. Terimakasih share benda berguna. Nabi Muhammad S.A.W insan terpilih, role model dan hero untuk seluruh umat manusia.

    ReplyDelete
  17. bagus info ni. Tapi banyak yang mengherdik Rasulullah adalah dari kalangan orang Islam sendiri.
    ZH Blogger

    ReplyDelete
  18. baginda seorang pemimpin yang hebat. salam Jumaat ;D

    ReplyDelete
  19. salam blogging , info yag bagus :)

    ReplyDelete
  20. begitu tinggi pandangan orang terhadap rasul junjungan kita, Nabi Muhammad S.A.W

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  21. Umat Islam Malaysia sekarang juga perlu disedarkan dgn keperibadian Muhammad. Sayang, ramai sekali yg terleka.. ):

    ReplyDelete
  22. hebatnya baginda sehingga non muslim pown terpegun dengan kisah hidup baginda. ya ALLAH. rindu pula pada baginda. :')

    ReplyDelete
  23. Replies
    1. x pe.. cuti2 pun, untuk blog jugak.. hehhe

      Delete
  24. Allahu rabbi..non muslim pun tahu ttg baginda, kita ni, dah cukup kenal ke dgn nabi kita??malunya ya Allah..

    ReplyDelete
  25. Alhamdulillah..kalau mereka memuji Rasulullah s.a.w. apalagi kita sebagai umat Islam!!!

    ReplyDelete
  26. Muhammad Rasul dengan Umatnya Berjaya Memenangkan Sistem Islam

    ReplyDelete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Gelaran Adik Beradik Yang Betul

Gaji Ahli Farmasi

KTMD | Servise Penghantaran Motosikal