Aduan harga barang naik

pening aku. hahaha.. kata "jangan asyik mengadu je". tapi lepas tu plak kata "tiada sebarang aduan". mana satu yang betul ni?

Jangan adu harga naik sahaja, sumbangkan idea juga



sumber : 
malaysiakini.(2013 Dec 27). 'Jangan adu harga naik sahaja, sumbangkan idea juga'. Youtube. retrieved from http://www.youtube.com/watch?v=t7EsV-jHpQA

Tiada Aduan Bukti Rakyat Malaysia Sokong Kenaikan Harga



KUALA LUMPUR: Rakyat Malaysia menyokong kenaikan harga berikutan kurangnya aduan yang dibuat kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), kata Menterinya, Datuk Seri Hasan Malek pada Jumaat.

"Kita tidak menerima apa-apa aduan. Rakyat tidak mengadu, ini bermakna terdapat sokongan. Kita tidak mengawal harga, tetapi pengguna yang mengawalnya," katanya pada sidang media selepas melancarkan kempen 'Kembali Ke Sekolah' AEON.

dipetik dari : 
Ssukumaran T.(2013 Dec 27). Berita: Tiada Aduan Bukti Rakyat Malaysia Sokong Kenaikan Harga - Hasan Malek. Mstar Online. retrieved from http://www.mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2013/12/27/mstar_berita/20131227173802&sec=mstar_berita


Comments

  1. hahaha...biasalah tu.. malaysia kan....

    ReplyDelete
  2. eh? apa kes? Tiada aduan? seriously ini B*lls*it belaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. dia ni pekak ke, atau saja buat2 x nmpak. hahaha

      Delete
  3. ...semuanya auta!..semuanya poyo...mungkinkah kakitangan KPDNKK terima gaji buta?.

    ReplyDelete
  4. mrk tak ngadu kat ejensi kerajaan tapi kat rumah sedang ,akan2 sambil berungut...

    ReplyDelete
  5. takde aduan?.. hmmm..apo nak dikato...

    ReplyDelete
  6. Terasa sangat kita ini dilayan umpama budak kecil yang tak tau apa-apa dan mudah diperbodoh2kan! Inikah taraf menteri di Malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal.. macam ni pun boleh jadi menteri ka..? hahah

      Delete
  7. ye eke kisahnya gitu.... pelik takde aduan...

    ReplyDelete
  8. hmmm...macam tak logik pulak kan? jom kita ramai2 buat aduan

    ReplyDelete
  9. haprak nyer statement ... kalau harga barang naik, kita buat aduan, bukan ada tindakan pun... dets y tade sape buat aduan.

    MENTERI BODOH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hamboi.. marah bebnor nmpak.. hehe.. sabar2..

      Delete
  10. wow betui ka takda sebarang aduan ??????????????????????????????????????????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. tu yg jadi banyak tanda tanya tu.. hahahhaha

      Delete
  11. apa plak kita yg kawal, depa yg kawal ketat!! pffttt~

    ReplyDelete
  12. rasanya berlambak komen pasai kenaikan rege brg ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. macam mana la dia boleh kata x de aduan..

      Delete
  13. cakap surupa keling jugak ~ *geleng geleng kepala sikit*

    ReplyDelete
  14. dh xtau nk komen apa.. apa pun thumbs up la.. hadoii

    ReplyDelete
  15. putar belit kasi pening sikit laaa hehe

    ReplyDelete
  16. hahaha... memang lawak. atau pun sbnr nyer mmg byk aduan diterima, tp dia hide kan.

    ReplyDelete

Post a Comment