Sunday, November 10, 2013

Dialog Antara Agama PMIUSM 2013

hari rabu ni, satu dialog antara agama akan dijalankan di USM Penang. detailnya, adalah seperti kat bawah ni. sapa yang berdekatan dan yang berkelapangan, boleh la datang tengok. tak rugi pun. jom..!!

interfaith dialogue, usm, penang, pmiusm, kamarudin abdullah, chew phye keat, m bala

Dialog Antara Agama


Dialog harmoni di mana orang yang berbeza agama boleh duduk sekali dan berbincang mengenai agama masing-masing secara aman. Jom sahabat-sahabat! Mari hadiri dialog antara agama dan belajar tentang agama lain!

Maklumat Dialog Antara Agama:


tarikh : 13 November 2013
masa : 8.00 pm
tempat : Dewan Tunku Syed Putra, USM.
Ahli Panel :
1. Tn. Hj. Kamarudin B Abdullah (Islam)
2. Dr. M. Bala (Hindu)
3. Mr. Chew Phye Keat (Kristian)

semua dijemput hadir....


sumber : 
Persatuan Mahasiswa Islam USM facebook page. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=552241221529183

32 comments:

  1. bagus ni biar orang beragama lain..lebih faham tentang agama kita

    ReplyDelete
  2. semoga mereka lebih membuka minda ...

    ReplyDelete
  3. biar mrk tahu Islam tu mudah dan tak zalim ...

    ReplyDelete
  4. T kasih diatas perkongsian info ye Pha IS.. :)

    ReplyDelete
  5. jauh pula nak ke sana.. terima kasih di atas perkongsian ini..

    ReplyDelete
  6. untuk keamanan negara yang berbagai bangsa, forum-forum seperti ini patut dianjurkan supaya tiada lagi salah faham terhadap agama masing-masing

    ReplyDelete
  7. nanti pha is share lah maklumat tu kat sini.. akak nak g.. jauh sangat.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun x sempat nk pi.. sbb tetiba ada hal lain..

      Delete
  8. Boleh share kan kisah2 perdepatan yg menarik pada malam tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun x sempat nk pi.. tapi kawan yg pi kata best..

      Delete
  9. wah menarik ni.. dpt tambah ilmu lagi !

    ReplyDelete
  10. Menarik nie...klu pha is pergi....share lah yea....rietta xberkesempatan...lepas KL, skarang nie di shah alam plak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. x sempat jugak nk pi.. ;-(

      waa. jauh merantau.. hehe

      Delete
  11. seronok kalau dapat libatkan diri dalm program macam ni.

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. yup.. ramai kawan yg dah pi kata best.. malangnya, saya pun x sempat pi..

      Delete
  13. lepas ni boleh pha is share kat blog :)

    ReplyDelete
  14. Replies
    1. ada hal yg tak dapat nk dielakkan.. heheh

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...