Monday, May 6, 2013

Isteri Tak Pandai Masak

isteri tak pandai masak, keratan akhbar
pandai masak syarat penting pilih isteri
aku sedar yang aku ni agak kuat makan. selera aku besar. nafsu makan aku besar. disebabkan selera aku yang agak besar juga, aku boleh buat siri jelejah kedai makan di penang dan kelantan dalam blog aku ni. (rujuk "Makan2 Klate: Rumusan" untuk tempat makan di kelantan. di penang, jelajah aku belum selesai. tapi boleh tengok sini: "Makan2 Penang")

sampai kadang-kadang, member aku sendiri ada yang menzahirkan kerisauan mereka terhadap aku yang asyik-asyik keluar makan je.





pernah sekali aku sembang dengan seorang member, dia cakap kat aku. "hang ni kuat makan. nanti kena cari bini yang pandai masak la."

ustaz azhar idrus, isteri pandai masak, rajin masak, pengikat kasih sayang suami

aku balas, "kalau bini aku pandai masak, lagi la aku kuat makan. so, kena cari yang tak pandai masak la."





sumber gambar 1, 3, dan 4 : google


maa'ssalamah,
  Pha is

12 comments:

  1. HEHE laki semua suka makan semua wajib cari yang pandai masak. melainkan kalau kayoo boleh cari yang tak pandai masak boleh atur kedai makan hehe biasa kalau makan kedai yang sama selalu cepat jemu nampak nye kene jelajah 1malaysia la dengan bini hahaha

    ReplyDelete
  2. lagi bagus gili2 memasak suami dan isteri sambil tolong menolong satu sama lain.. penat pun tak terasa kan

    ReplyDelete
  3. tak pandai masak tapi rajin masak ya?...emm..ok jugak tu..^_^..nak jadi macam tu ja lah,hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau rajin masak, lama2 nnti pndai la masak.. hehe

      Delete
  4. cari yg rajin nak masak..kalau pandai masak tapi malas tak guna jugak...hahaha
    mcm akak nik tak suka masak, dapat abg ipar yg suka makan so skarang dia dah teror masak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... keadaan memaksa utk pndai masak.. haha

      Delete
  5. nak yg tak pandai masak ? betui ka, esok esok dok beletiaq lak bini x pandai masak :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha... mana ada.. asalkan bleh masak yg boleh masuk perut, sudah.. hehehe

      Delete
  6. beznyeklo dpt mkn sedap ari2
    senyum memanjang
    hati riang ria

    ReplyDelete