Skip to main content

meghela


di suatu malam yang hening, beberapa orang sahabat sedang ber-chating di laman sesawang muka buku


(sumber)

Zahra : ‎Pha Is, meh nak cerita sikit.. si Pika ni memang dah tahap tak sabar sangat2 dah.. selalu mengadu yang dia jeles tengok orang2 sekeliling kawen dulu sebelum dia..hahah..

Pika :  eeeeee...=_=' pecah rahsia la plakkk adehh! huhuhu

Pha Is ‎: Zahra, lorh... ye ke.. hmm.. elok la tuh... dua2 meghela... hahahha

Zahra : ‎Pha Is, meghela tu apa??

Pha Is ‎: Zahra, buka kamus dewan edisi ke-4, cari perkataan "merela"... hehehe

Pika : mksudnya 'gatai'. hehehe kan?

Zahra : oo0oooo..gatai2..! hahaha

Pika :  ‎Pha Is, lain kali tulis mcam nie...”meqela”..baru la paham. huhu

Pha Is :  huruf ‎"Q" lebih sesuai jika jadi gantian kepada huruf "ain" atau "qauf". tapi, dalam konteks "meghela" huruf ditengah-tengah tu ialah huruf "ghein". so, lebih sesuai jika guna gantian "gh"...

Pika : yelaaa...baru ja kena bebel ngan cik Zahra ni haa...kita BM fail. huhu mna la taww :P

* * * * * * * * * * * * * * * * *
Rujukan :
Merela = Kd gatal (perempuan), biang.
( Kamus Dewan Edisi Empat)


Pha is


Comments

  1. hakhakhak cek meghela gak laaaaa..... heeee :)

    ReplyDelete
  2. kami pun dulu ada jugak pernah ajaq member negeri lain perkataan meghela nih hehe

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. biasa la.. time2 nk exam ni, smua pakat dok tension. tu yg dok jadi mengela tuh.. hehehe

      Delete
  4. Replies
    1. tu la pasai.. pakat sakan nk mnikah.. tension nk exam la katakan.. hahaha

      Delete
  5. saya pun dah meghela nak kawen ni.. kikiki

    ReplyDelete
  6. hmm.. menghatal bole terima ka bro? lol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ghatal? hahaha.. x pnah dgr pulak... kalau bahasa baku, jadi "meratal".

      Delete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Cara Lapor Penipuan Astro

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Gaji Ahli Farmasi

Review | Tayar Nankang Rodiac Sportiac