Skip to main content

tunggu masa je...


tadi, masa perjalanan pulang dari rumah member di jitra ke USM, tiba2 aku migraine di pertengahan jalan. Dah la naik moto. Lantas, aku memutuskan untuk singgah sekejap di rumah untuk tidor buat beberapa jam minit.

Bila aku sampai kat rumah, mak tak ada. Keluar pi pekan ahad (pekan sehari). Yang ada Cuma adik. So, aku mbil bantal dan terus tidur di ruang tamu.

Dan bila aku bangun dari tidur, aku ke dapur. Jam dah menunjukkan jam 2.30 petang dan aku belum makan tengah hari lagi. bila tengok kat atas meja makan, aku Nampak durian..!!!

Pergh.. time2 aku migraine ni la mak aku beli durian. Siap dengan pulut..!!! buka peti sejuk pulak, Nampak santan. Lengkap.! Buka tudung saji pulak, Nampak sambal belacan. Kalau dapat kat aku sambal belacan dengan durian, makan nasi tak ada lauk lain pon dah tak pa dah.

Kalau aku tak makan, rasa rugi gila. Kalau aku makan, nanti migraine + demam pulak. Setelah memikirkan semolek-moleknya, akhirnya, aku memutuskan untuk makan durian.

Apa nak jadi, jadilah. Aku rela demam, dari melihat durian depan mata yang tak terusik. Lepas pekena pulut durian, makan nasi dengan sambal durian pulak. Memang ni’mat.

Lepas makan, terus bertolak ke usm. Dan bila sampai kat jambatan, hujan lebat pulak. Nak berhenti berteduh pon rasanya hujan tu lambat lagi nak berhenti. So, aku redah je la.

Kesimpulannya, migraine + durian + hujan. Dan sekarang aku batuk dan sedikit selesema. So, sekarang ni, aku memang tengah tunggu masa je nak demam.

Pha is


Comments

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Cara Lapor Penipuan Astro

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Review | Tayar Nankang Rodiac Sportiac

Gaji Ahli Farmasi