antara dua nafsu...



Kat sini aku nak bagi satu situasi. Katakan, pada suatu malam yang nyaman, dengan tiupan bayu malam sedingin salju, dan mata korang rasa mengantuk. Walaupon malam tu tak hujan, tapi sejuk.

Dan dihadapan korang, ada satu katil yang empuk sedang menunggu. Dengan tilam setebal  5 inci, selimut dari kain yang sangat lembut, bantal kepala yang empuk, dan ditambah dengan bantal peluk berukuran sesedap rasa.

Dan mata korang memang dah rasa berat. Mungkin sebelum tu korang baru Berjaya siapkan 1 assignment. Dan mood korang untuk tidur memang membuak-buak. Dan jam pula dah menunjukkan pukul 3 pagi.

 Lantas, korang menghempapkan badan korang yang gebu tu di atas tilam yang sedari tadi bagai melambai-lambai kat korang. Setelah selimut ditarik, merekot lah korang bersama bantal peluk tadi.

Namun, sebelum sempat korang melelapkan mata, tiba2 korang rasa lapar. Lapar yang amat. Tapi tak la sampai tahap gasterik. Dan tiba2 juga, Korang terus mengidam mee goring mamak kat restoran subaidah nasi kandar 24 jam.(contoh)

So, Disini berlaku satu pertembungan antara nafsu tidur dan nafsu makan. Antara tidur yang enak di malam yang dingin atau keluar memacu motosikal di malam yang sejuk bagi menghilangkan rasa lapar korang.  

Jadi, kalau korang berada dalam situasi ni, apa korang akan buat?


(kalau aku, tak fikir panjang dah. terus keluar makan.)


Pha is

Comments

  1. hihi..tdo jew la..da pg kot..esok bole makan..hehe

    ReplyDelete
  2. (-_-")...
    apesal semua suruh tdo ni... x de x de.... nak keluar makan jugak... hehehe

    ReplyDelete
  3. Hahahaha .. Sama laaa .. Bila makan akan dpt dua sekali perot knyang tdoqblena , kalu pilih tdoq , prot lapaq blom bley tdoq lena

    ReplyDelete

Post a Comment