antara helmet dan tudung...



Seorang anggota polis yang tak bertudung telah menahan seorang penunggang motosikal kerana kesalahan tidak memakai helmet…

Polis : awak didapati bersalah kerana menunggang motor tak pakai helmet!


Penunggang : yeke?


Polis : yela,awak tak tahu ke peraturan jalan raya? memandu motor dengan tidak memakai helmet merupakan satu kesalahan jalan raya…

Penunggang : tahu…

Polis : habis tu kalau dah tahu kenapa buat jugak,saja nak cari pasal ke? atau awak saja nak main-mainkan undang-undang? atau awak tak ambil berat langsung?

Penunggang : saya minta maaf atas kesalahan saya…

Polis : dah ! (dengan nada yang marah ) awak di saman! jangan cakap banyak… awak tak takut ke kena tahan macamni? beringat le sebelum kena…

Penunggang : minta maaf puan,saya cikit pun tak takut dengan hukuman manusia kat dunia ni,saya nak tnya cikit,puan pulak tak takut ke dengan azab Allah di akhirat nanti,saya cume melanggar undang-undang manusia,tapi puan lagi dasyat dan berani kerana sanggup melanggar undang-undang Allah, puan kan sebagai orang islam dan tahu aurat itu wajib ditutup dan tahu akan di azab di akhirat nanti dengan azab yang pedih,saya tak pakai helmet,tapi…puan sendiri berani tak pakai tudung,tak takut kah dengan Allah? tak tahu ke peraturan Allah? saja nak cari pasal ke dengan agama? Atau saja nak main-mainkan undang-undang Allah? atau puan tak ambil berat langsung? saya baru buat kesalahan di dunia ni,dan hukuman saya sekadar bayar saman je,tak sakit apa-apa pun,dan lepas saya bayar nanti saya dah lepas,tapi puan macam mana? hukuman puan lagi berat dari saya dan tak tertanggung nak tahan,fikir fikirkanlah sebelum ajal menjemput puan,beringatlah sebelum kena….


(sumber)

Comments

  1. mmg terbaekkk....stkt ni asyik kena tahan dgn polis lelaki je..pmpn blum pnh lg..

    ReplyDelete
  2. @Munnafendy tu la pasal kan... asyik2 polis laki je...
    tapi, ni just kiasan je.. hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment