Friday, October 14, 2011

aku rindu fizik


Setiap hari, asyik2 kuliah yang berbaur biology. Dari cardiovascular system sampai lah ke pharmaceutical analysis. Sebagai mantan student fizik di matrikulasi dahulu, this is too much..!!!  Kalau masuk bab kimia pulak, semuanya yang susah aku nak paham.

Sekarang ni, setiap kali kuliah, aku rasa macam aku kehilangan sesuatu. jiwa aku kosong. Macam ada tak cukup. Ada yang tak kena. Bak kata Dr. Azmi, "Ada something wrong somewhere."

aku rasa sekarang ni, jauh di dasar hati  aku, macam aku kehilangan sesuatu. Membuak-buak. Perasaan yang terkurung dan tertanam jauh di dada. Bagaikan kyubi yang terkurung pada seorang jinchuriki.

Saat tu, aku mula sedar, selama ni aku rindukan sesuatu. Sesuatu yang pernah aku bersama. Sesuatu yang terpaksa aku tinggalkan tatkala masuk ke usm. Aku merindukan FIZIK....!!!

Sampaikan mana2 equation yang keluar masa dalam kuliah, aku relate-kan dengan equation physics. Contohnya, tadi aku tersedar yang Poiseuille's Law yang digunakan untuk kaji kadar aliran darah dalam bab cardiovascular system rupa2nya lebih kurang sama je dengan ohm's law yang digunakan untuk kaitkan antara voltage, current, dan resistence.




2 comments:

  1. haha... aku amik fizik sem ni. ;p * tetiba

    ReplyDelete
  2. @Miss Guinea
    ish.. ko ni mmg sja kan nk bg aq jeles...!!! huh...

    ReplyDelete