Tuesday, August 16, 2011

nasib bakal bini aku

Perbualan kami sekeluarga masa berbuka tadi :

Mak : rasanya mak kena tolak siap2 la baby yang baru nak mai ni. sebab nanti mak sibok nak jaga tok wan.

p/s 1:
a. mak aku keje jaga budak (pengasuh)
b. ada orang kampong aku yang baru je lepas bersalin tapi dah “tempah” kat mak aku agar jadi pengasuh anak dia nanti.
c. tok wan aku masih di hospital sebab penyakit demam kuning (jaundice).

Anim (adik aku) : tak pa la mak...dah bukan rezeki..

Mak : hmm... hangpa nanti kalau mak sakit pon macam tu la.. kena utamakan mak dari kerja.. tau..!!!

Aku : (tengok anim)

Anim : tapi mak, kami nanti keje tetap. Keje makan gaji. Bukan keje sendiri2 macam mak. Susah sikit la.. bukan boleh berenti gitu2 je...

p/s 2:
a. aku student farmasi (bakal ahli farmasi)
b. anim baru nak masuk UM amik kos kejururawatan (bakal jururawat)
c. kinah (adik yang lagi sorang) sedang berada kat kolej kejururawatan. (memang konfom keje jururawat)
d. opi (adik bongsu) tengah amik SPM tapi kami sekeluarga dok pulun suruh dia amik medic. Bagi cukup corum. (doctor-farmasi-jururawat) WOHA..!!!

mak : betul jugak.. abeh tu nanti kalau mak sakit, sapa nak jaga???

Anim : bini abang la..!!!

Aku  : MySpace


p/s 3: habes la bakal bini aku nanti.. hehehe





Pha is


18 comments:

  1. haha. xpe lah bini hang jage mak mertuaa. :)

    ReplyDelete
  2. @syahiraaghani
    kena cari bini yang sanggup ler... hehehe

    ReplyDelete
  3. ahahaha. takpe dapat pahala :D

    ReplyDelete
  4. bini hang bleh jadi menantu mithali..haha

    ReplyDelete
  5. haha... lucu pla.. pha is kena cri yg rajin...

    ReplyDelete
  6. cari makwe yg baik la ni..:P

    ReplyDelete
  7. @Cik Meyo
    kalau dia sanggup, alhamdulillah... heheh

    ReplyDelete
  8. @Zahariah
    tu la.. x pasal2 kena cari yang betol2 rajin...

    ReplyDelete
  9. @ZORA
    smua org nak makwe yang baik...kan..? hehehe

    ReplyDelete
  10. :) tersenyum.jaga mertua adalah seperti menjaga mak sendiri,hati2 plih calon ya.hehe

    ReplyDelete
  11. hahahah sangat terbaik jawapan d situ :)

    ReplyDelete
  12. hahahahahahahahahahahahahahahaha.....lawak...tp opi nak jd ahli frmasi ka doktr??

    ReplyDelete
  13. @Atha ali
    ntah... yg farmasi tu dia kata sbb masa tu dia x tau nk kata apa... dia spontan je sebut farmasi... ikut aku.. hehehe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...