Thursday, June 23, 2011

wang emas.

dalam bulan lepas, member aku (merangkap pengganti jawatan aku kat PSSCMUSM) telah promot nak jual emas dan perak. promosinya 1 dirham perak dan 1/8 dinar emas. harga boleh tahan. setelah sediikit berbingcang, aku pon setuju nak beli. buat permulaan.. hehehe

kalau diikutkan, tak rugi beli... nanti harga dia kian meningkat. aku nak cakap banyak pon, aku bukannya pakar dalam bab ni. tapi korang tengok la sendiri graf kat bawah ni. harga emas dalam 10 tahun lepas hingga sekarang.





so, sapa yang berminat, boleh tanya member aku ni. masa ku beli, penghantaran kira free.. hehehe... so, tak payah risau pasai lokasi. tme tu, dia dok johor, aku dok penang.

1 dirham






1/8 dinar  (nak beli 1 dinar tak mampu lagi. hehehe)

next target, aku nak beli 1 dinar emas, nak buat mahar kahwen nanti... baru gempak. hahaha... apa barang kalau mas kawen no berjela-jela... RM 2222.22 la, RM 4444.44 la... aku punya nanti # dinar emas..!!!! (bilangan dinar tak tau lagi... hehehe)

eh, apa aku merepek ni..? calon pon tak de lagi...  hampeh..MySpace

sekian..



Pha is

8 comments:

  1. xde ke dinar logo cekak bro? sje la tny. hehe~

    ReplyDelete
  2. yg tu kena tnya lembaga pusat la... hehehe...

    ReplyDelete
  3. err.. mungkin lebih kepada simpanan kot.. klau simpan duit, lama2 "kuasa" beli duit tu akan kurang. contohnya kalau dulu kuih 25sen tapi sekarang ada yang sampai 50sen (2 kali ganda)... kalau pakai dinar emas ni, harga tetap sama.. sbb ada aq penah dengar, dulu zaman nabi harga seekor kambing 1 dinar emas. dan sampai sekarang pon harga seekor kambing masih lagi 1 dinar emas...

    ReplyDelete
  4. faedahnya, nilai simpanan kita tak akan susut jika nk dibandingkan sisitem matawang sekarang...

    ReplyDelete
  5. salam...nak tnya abg pha is...nak insert katon kat prkataan hampeh 2 mcm mna??

    ReplyDelete