besaq nanti hang tau la...

Kisah 1

Dulu masa aku kecik2 (tak ingat berapa tahun) ada satu cerita siri dari jepun (tapi cakap melayu) yang agak popular dalam kalangan budak2 kampung aku iaitu “cybercop”. Aku memang minat habis la cerita tu.


Tapi malangnya, time cerita tu ditayangkan kat tv, ada satu drama melayu disiarkan dalam masa yang sama iaitu drama “hayati”. Drama ni pulak mak aku minat giler. Sebuah cerita berkenaan dua orang isteri yang dimadukan. Heronya zaidi omar.


So, setiap minggu, memang “berperang” la kami anak beranak. Hehehe.. berebut tv. Kadang2 aku menang. Kadang2 mak menang. Dan dalam drama tu, ada kes pasal “talak tiga”. Since masa tu aku tak tau lagi maksud “talak tiga”, aku pon Tanya la mak aku.

Aku : mak... talak tiga tu apa.?
Mak aku : besaq nanti hang tau la...



Kisah 2

Dan masa aku kecik2 dulu jugak, aku ada satu “bantal busuk.” Bantal tu bukan bantal kepala tapi bantal peluk. Sekarang ni entah hilang ke mana tak tau bantal tu.

Kadang2 adik aku pon nak jugak tidor pakai bantal tu. So, “berperang” la kami adik beradik. Hehehe... Mak aku selalu marah kat aku sebab selalu berebut bantal tu dengan adik aku.

Mak aku : hang tu abang..!!! abang kena beralah kat adik..!!!
Aku : tak boleh. Abang tak boleh tidoq kalau tak peluk bantai ni...
Mak aku : tak boleh tidoq..? kalau lagu tu kena kawen awai la...
Aku : ..??? kenapa kena kawin awai pulak mak..?
Mak aku : besaq nanti hang tau la...

sekian...


Pha is

Comments

  1. ait , orang kedah ka ? hehee . habeh tu , dah besaq ni tau dah ? jumpa dak jawapan2 untuk soalan tu ?

    ReplyDelete
  2. tia : mak orang kedah. aku lahir je kat kedah, tapi dok kat penang..
    pasai jawapan tu, rasanya dah jumpa dah... hehehehe

    ReplyDelete
  3. hehe..kiut lah entri ni! ^^ ko lahir kt kedah? kt mne?

    ReplyDelete
  4. lahir kat hospital sungai petani.. lepas kuar hospital terus dok penang... tapi kat seberang perai la..

    ReplyDelete
  5. skrng ni , dh besar ke belom ?? HAHA , gurau je maa

    http://inibelogaque.blogspot.com/2011/06/wordless-wednesday-3.html

    ReplyDelete
  6. ofkos la dah besar... hehehe..

    ReplyDelete
  7. besaq nanti hang tau la....hahahahaha...best..

    ReplyDelete
  8. kepala plug : thanks.. sbb sudi singgah dan baca... smoga beroleh manfaat bersama... hehehe

    ReplyDelete
  9. sy pn ad cter mcm abg gak...tp time 2 sy x tnya sal talak...sy tnya sal laen...btw...thnks..mmg dh bnyak mnfaat lps bca blog2 ny..hahaha

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah.. bagus la... cerit apa tuh..? ceciter ceciter...

    ReplyDelete
  11. sy tnya mak sy npa kdang2 pompuan suka marah2??n slalu kena skit perut..hahahahhaha...mak sy ckp besaq nnti hang reti la..hahahahah

    ReplyDelete
  12. "besaq nanti hang tau la.."sempoii la..best entry nie.rasanyer sume mak kat malaysia nie guna "jawapan tu" kot. =)

    ReplyDelete

Post a Comment