Tuesday, June 28, 2011

aku yang sesat


Kisah ni berlaku masa aku kat kolej matrikulasi. Dalam kelas aku, ada seorang budak tudung labuh. Beliau ni memang terkenal la dengan kewarakannya. Sehinggakan waktu dinamika kemahiran pon, masa semua orang kena bagi “ucapan umum”, beliau bagi tazkirah.

Dan aku pulak masa tu nama je budak dari sekolah agama. Tapi perangai lebih kurang macam budak biasa ja. Tak de la alim sangat. Tak da la sampai jalan tunduk, pi kelas pakai songkok, dan sebagainya.

Suatu hari, dalam makmal kimia, saat experiment dah habis, tatkala aku nak pi simpan lab coat kat almari, beliau datang kepada aku sambil berkata  “pha is, saya nak cakap dengan awak sikit, boleh?”

Dalam hati aku masa tuh, berdebar-debar jugak. Ye la. Tak pernah aku tengok dia tegur budak laki. So, aku ingat dia nak Tanya pasai kimia la kot.

“oh, boleh. Pasai apa?” jawab aku sambil control macho.

“saya harap, awak tak marah ye. Saya tengok, awak ni, nama je dari sekolah agama, tapi langsung tak mencerminkan budak sekolah agama. Perangai awak sama je dari budak2 yang lain. Tak ada beza langsung.”

Aku : MySpace

Mula2 aku ingat aku sorang ja yang kena. Bila ku sembang dengan member2 aku yang lain, rupa-rupanya  diorang semua dah kena dah. Aku yang paling last..!!! hahahahaha

Tapi kira aku ni ok lagi la. Sebab aku dengar je. Tak kata apa2 pon. Tapi Ada member aku yang melawan balik. Dia kata : “biaq pi kat aku la. Ada aku kacau hang ka? Ada aku mengorat hang ka.?”

Moral of he story : jagalah tingkah laku anda.. kerana anda mungkin diperhatikan... MySpace

17 comments:

  1. dia sekadar bagi teguran tu.. jadi terima la teguran dia yang elok tu :)

    ReplyDelete
  2. bhahahah!sabo ja lah wei..tp kan dya tegur untk kbaikn gak..so,trima ja lah.lwk cra ko ceta dtmbh dgn icon2 tuh..miahahha!

    ReplyDelete
  3. freaky : hehe.. memang aku terima teguran tu.. lepas tu insaf la kejap... heheheh

    cik gadis : ye.. untuk kebaikan saya jugak... sabo je la.... hehehe

    ReplyDelete
  4. eheeee~

    no komen tapi nak tulis jugax ~~

    ReplyDelete
  5. sis aieda : x pe.. no komen pon komen jugak... hehehe

    ReplyDelete
  6. hahaha lawak laa! tp bagus budak tuh ada keberanian utk tegur. hoho

    ReplyDelete
  7. nerulee : hmm.. budak tu mmg bagus.. saya je yg tak bagus... hehehehe

    ReplyDelete
  8. hahaha..pnah jmpa org camni..mmg sangat berani..^-^..dia tegoq mau xmau..hahaha

    ReplyDelete
  9. oit, oitt . tengok jugaklah apa kesalahan Tia . Tia fikir jugak , betul ke Tia ada buat salah . btw , apa hang buat sampai dia duk pikey lagu tu ? nakai sungguh ka ? huhu ..

    yelah , terkadang takleh terima jugak yang tukang tegoq ni . kita tak buat apa pun dia masih nak cari salah ..

    ReplyDelete
  10. cik bulan : bagus la tu.. amar makruf nahi munkar.. hehe


    tia : err... ekceli, ader la something yg aku buat... hehhe... mmg patut pon kena... hehehe

    ReplyDelete
  11. kebanyakkan orang tak boleh nak terima teguran.. dia aje yang betul tapi ambillah dari sudut +ve.. dia mungkin takde niat apa-apa.. bersyukur kerana masih ada yang mengingati memberi nasihat pada kita.. ;)

    ReplyDelete
  12. kak aizamia : ye.. betul tu... Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  13. hehehehe ak yg terasa wl0 k0 yg kna tg0r... x pa2 ak x tg0r k0... huhu sma2 la kta insaf pha is..=P

    ReplyDelete
  14. anisah : hahaha.. aq x sebut sapa2.... sapa yg makan babi, dia la yg terasa haramnya... hahaha

    ReplyDelete
  15. baru ade mase na singgah sini..sori yup..

    bukan sume org leh terima teguran..kire pha is nie okek la leh terime..tp tak semua yg pakai tudung litup nie baik..kadang kadang yg biase biase nie lg baik dr yg bertudung litup nie..

    ReplyDelete
  16. anismelon : err.. part yg last tu no komen... hehehe

    ReplyDelete
  17. hahaa...aku pon trase even aku xblaja kat skola agama..
    xpa2 dy nsihat bnde yg baek :)

    ReplyDelete