Sunday, February 13, 2011

Phobia (18SG)




MySpacekat sini aku nak cerita satu situasi yang berlaku kat aku masa lab physiology. Masa tu, kami buat experiment menggunakan tikus2 makmal.


apa yg kami perlu buat ialah cucuk tikus tu dengan insulin dan check kepekatan insulin tu dalam plasma darah tikus.
 
lepas bagi beliau tidur, suntik insulin



lepas tu, hiris ekor untuk ambil sampel darah.


sedut darah guna capillari tube


MySpacelepas aktiviti menyedut darah berlaku, tetiba jew aku rasa tak sedap badan dan rasa nak pitam. terus cari kerusi untuk duduk.
MySpacerupa2nya, phobia aku kat darah tak ilang lagi. ceh.. aku ingat dah ok.
MySpaceaku kan bakal menjadi ahli pharmacist. macam mana aku nak buat kerja nanti kalau aku phobia darah?
MySpaceish. kes berat ni..!!!
sebab tu la bab2 cucuk mencucuk dan hiris menghiris serta sedut menyedut ni aku mintak kawan aku je yang buat. kerja aku just "tangkap" tikus. dan pi sentrifuge. 

aku ingat lagi. pisau yang macam ni la yang digunakan oleh seorang doktor untuk "menyunatkan" aku. hehehehe.

mangsa kajian. demi sains..!!!


tapi, tikus2 ni tak mati. jangan risau. kitorang ambik darah sikit jew. anggapla mereka2 ni telah mendermakan darah mereka. hehehe..






MySpace p/s : kalau setakat phobia kat darah skit2 tu normal la kan?







4 comments:

  1. kalau orang lain,mungkin normal..kalau hg?Hmmmmmmmmm..muka ja ganas..haahhaha....

    ReplyDelete
  2. aku saja jew kasi ganazkan muka. nak bagi balance. heheheh

    ReplyDelete
  3. Tu cover lain namanya..hahha..

    jom,buat ni sama2 nak...

    Day 1 - A recent picture of you and 15 interesting facts about yourself

    Day 2 - The meaning behind your blog's name

    Day 3 - A picture of you and your friends

    Day 4 - A habit that you wish you didn't have

    Day 5 - A picture of somewhere you've been to

    Day 6 - Favorite superhero and why?

    Day 7 - A picture of someone/something that has a big impact on you

    Day 8 - Short term goals for this month and why

    Day 9 - Something you're proud of in the past few days

    Day 10 - Songs you listen to when you're happy, sad, bored, hyped, mad

    Day 11 - Another picture of you and your friends

    Day 12 - How you found out about blog and why you made one

    Day 13 - A letter to someone who has hurt you recently

    Day 14 - A picture of you and your family

    Day 15 - Put your ipod in shuffle. First 10 songs that play

    Day 16 - Another picture of yourself

    Day 17 - Someone you would want to switch lives with for one day and why?

    Day 18 - Plans/dreams/goals you have

    Day 19 - Nicknames you have; why do you have them?

    Day 20 - Someone you see yourself marrying/being with in future

    Day 21 - A picture of something that makes you happy

    Day 22 - What makes you different from everyone else?

    Day 23 - Something you crave for a lot

    Day 24 - A letter for your parents

    Day 25 - What would i find in your bag?

    Day 26 - What do you think about your friends?

    Day 27 - Why are you doing this 30 days challenge?

    Day 28 - A picture of you last year and now, how have you changed since then?

    Day 29 - In this past month, what have you learned

    Day 30 - Who are you?

    ReplyDelete
  4. ad yang phobia kat darah...phobia kat air kolam...phobia kat laut or air lata...but i phobia nk maen skate coz ad sjarah sal 2..hehehehhe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...