Skip to main content

Cinta Berat Sebelah.



entry kali ni berkenaan satu artikel yang aku pernah jumpa kat facebook. artikel berkenaan cinta, sayang, suka dan minat.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


apa yang korang rasa bila baca artikel ni? sweet? cute? jiwang? indah? puitis?

bagi aku (lain orang lain pendapat), semua ni macam berat sebelah je. rasionalnya, dalam artikel ni, cinta, sayang, minat, ngan suka smuanya untuk diri sendiri. tak ada pun untuk kepentingan "pihak kdua".

cinta utk DIA MILIKI,
sayang utk bila DIA PERLUKAN,
minat utk org yg ada apa yg DIA MAHUKAN,
dan suka hnya utk org yg GEMBIRAKAN HATI DIA
tak ade pon utk kpentingan org yg die cinta, sayang, mnat, atau suka
bagi aku, ni macam selfish je...

akhir kata, tepuk dada, tanya hati.






p/s : definisi korang pulak macam mana?

Comments

  1. tp kl0 kta syg n cinta 0wg 2 , kita snggup wat ap sja t0k dia... kira nya selain kta nk die ambik berat sal kita , kita p0n ambik berat sal die.. cinta ni memberi n menerima... bwu dktakn cinta n syg... kl0 minat n suka 2 maybe bert sblah c0z pihak kedua x taw p0n kta mnat n suka, s0 die x leh nk bg ap2 .. =)

    ReplyDelete
  2. lebih kurg mcm tu la mksd aq... saling memberi dan menerima...

    ReplyDelete
  3. you give..i take...you slap me..i slap you back..you said 'i love u' to me..i said no coz i dont know who are you..i m sory...you mad to me...i wat x reti ja cz its my style...you sepak muka i sbb i x cintakan you...i penerajang abg you sebab nak lepas geram...klw i tendang u nnti org kta i ni dayus..i m not like that ok..hehehehe...itulah definisi cinta saya untuk gadis2 lain..hahaha

    ReplyDelete
  4. cinta, sayang, suka tu universal. haha

    :D

    cinta pada Allah, dan keluarga

    sayang pada si dia

    suka hugh jackman. eh? tetiba.haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Entri popular bulan ini

Cara Lapor Penipuan Astro

Yamaha Y15ZR VS Suzuki Belang R150

Review | Tayar Nankang Rodiac Sportiac

Gaji Ahli Farmasi